Men hvor de fleste nok forbinder hende med perlerækken af tænder og det brede smil, er det en mere seriøs Roberts, der optræder på de to billeder, branchesitet Women's Wear Daily i dag har delt.
Det er chefdesigner for modehuset gennem snart 10 år, Ricardo Tisci, der har hyret skuespilleren som model, og han forklarer til WWD om beslutningen:
- Jeg besluttede at gøre hende mere intellektuel, mere seriøs og mere ren. Det er en anderledes, frisk og ny måde, at se Julia på – meget cool og urban, synes jeg.
På de to billeder af Roberts er hun iført en boxy herrejakke og gennemsigtig skjorte. Smilet er erstattet af et mere hårdt og upoleret udtryk skrabet for glamour og makeup og ét af billederne flankeres af et reportagefoto med en trafikkegle i en skov.
- Jeg kan godt lide virkeligheden i kampagner. I dag tror jeg, det er meget moderne at være ægte. Jeg har ikke lyst til kun at vise tøjet fra showet, men også hvad der virkelig sælger. Jeg synes, det er en meget ærlig kampagne, sagde han om billederne, der er skudt af de to fotografer Mert Alas and Marcus Piggott, til WWD.
Kampagnen bliver bragt i martsudgaven af Vogue og en række andre magasiner.