Sara Frost
Foto: Thomas Andersen | Find ud af, hvordan Sara Frost holder sig i form gennem kost og træning.
fit living

Sara Frost om træning og kost

Sara Frost: Sådan får jeg mere energi

Sara Frost elsker meximad, alenetid og laaange morgener, og så kan hun ikke leve uden sin personlige træner. Læs hvordan hun holder sig fit her.

Af Stefanie Curtis 01.aug.2017 Sundhed

MAD

Jeg begynder min morgen med ... “at tage min morgenkåbe på og lave en omelet med skalotteløg, lidt parmesan, citronskal, friske krydderurter, tomater og avocado ved siden af.”

Når jeg har travlt, spiser jeg ... “ristet rugbrød med masser af ost og presser juicen fra to grapefrugter.”

I mit køleskab er der altid ... “hot sauce i alle afskygninger.”

Hvis jeg går sukkerkold ... “er det godt, jeg næsten altid har en Cliff Bar eller lignende i tasken.”

For mig er aftensmad lig med ... “hjemmelavet og helst mexicansk.”

En kur jeg aldrig glemmer ... “jeg har aldrig været på en slankekur. Men jeg stoppede med at spise svine- og oksekød for tre år siden og spiser kun meget sjældent kylling. Det har givet mig mere energi.”

Det sundeste, jeg indtager, må være ... “rå broccoli med lidt olivenolie, peber og sesamfrø. Det sker ikke hver dag, men er et godt alternativ, hvis jeg ikke har tid til at lave en salat, jeg kan tage med på arbejde.”

Jeg tænker over, hvad jeg spiser ... “hver dag. Jeg kan så godt lide at lave mad!”

Ugens bedste mundfuld er ... “tacos på Hija de Sanchez”

LÆS OGSÅ: Julie G. Westers sunde tips til kost & træning

 

TRÆNING

Motion er for mig lig med ... “at have det godt. I mit hoved og i min krop.”

Jeg træner ... “om morgenen, to til tre gange om ugen med min træner Emme Niyo. Derudover finder jeg en bakke, jeg kan sprinte op ad og tager til en yogatime, hvis tiden tillader det. Hvis der er kommet et nyt album, jeg gerne vil høre, finder jeg ofte et løbebånd, skruer op for stigningen og går en lang tur imens.”

Tid til træning, finder jeg ved ... “næsten aldrig at have så mange planer. Der er tid nok til at træne.”

Jeg føler mig sej, når ... “jeg har teknikken med i min træning. Jeg har lige haft et brud på ryghvirvlen og været igennem en genoptræning. Det kræver omtanke ikke at kaste mig over mere, end min krop kan lige nu, og lave alt helt rigtigt.”

Min største sportspræstation er ... “at bestige Table Mountain i Cape Town på en time med et brud på ryghvirvlen (uden at vide det).”

Jeg kommer aldrig til at dyrke ... “cykelsport.”

Jeg drømmer om at kunne ... “bokse.”

LÆS OGSÅ: 4 råd til at undgå skader, når du styrketræner

 

HVERDAG

En typisk hverdag er fyldt med ... “arbejde. Med fuldtidsjob og en virksomhed ved siden af er der nok at se til.”

Jeg arbejder godt, når ... “jeg har spist nok. Ellers er mit hoved lidt udueligt.”

Det bedste tidspunkt er ... “når jeg er kommet hjem, hører musik i køkkenet og laver mad til mine venner.”

Hverdagslykke er ... “joggingbukser, ikke at planlægge alt for meget og tid for mig selv.”

Jeg sover ... “tidligt – og vågner tidligt.”

I weekenden elsker jeg ... “at vågne ved 8-tiden og holde morgen til langt over middag.”

Jeg kan ikke leve uden ... “min træner Emme Niyo. Han er en af mine bedste venner og en af de dygtigste til det, han laver.”

dupa

Henter...