'
Trine Kjær træning
Foto: Michael Falgren | Få Blogger Trine Kjærs sunde tips til mad og træning
fit living

Trine Kjærs sunde tips til mad og træning

Blogger Trine Kjærs sunde tips til kost & træning

Det tog Trine Kjær knap tre år at lære at synes om træning. I dag kan hun slet ikke undvære det. Her er hendes bedste tips og tricks til en sund hverdag, hvor der er plads til træning, familie og venner.

Af Camilla Natascha Nivaro 17.apr.2017 Sundhed

MAD

Jeg begynder min morgen med ... “morgenmad. Jeg vil hellere stå en halv time tidligere op og nyde min morgenmad og kaffe end gå sulten ud ad døren.”
Når jeg har travlt ... “spiser jeg Cheasy skyr, hvis jeg er hjemme – det tilfredsstiller min søde tand – og ellers kyllingespyd fra 7-Eleven ...”
I mit køleskab er der altid ... “æg, skyr, mælk, masser af grøntsager, hytteost og generelt meget mad.”
Hvis jeg går sukkerkold .... “Det gør jeg faktisk aldrig.”
For mig er aftensmad lig med ... “dagens højdepunkt. Jeg elsker aftensmad og alt det sociale, der følger med at lave mad.”

LÆS OGSÅ: Eva Kruse: “Prioritér din søvn. Dér er der allermest overskud at hente”

En kur, jeg aldrig glemmer ... “Jeg har aldrig som sådan fulgt en kur, da jeg ikke tror på udelukkelse af fødevarer – så får jeg bare vilde cravings. Jeg tror til gengæld på vigtigheden af at vide, hvad der er godt for kroppen.”
Det sundeste, jeg indtager, må være ... “vand og kål. Jeg elsker virkelig kål – blomkål, spidskål, rosenkål og grønkål.”
Jeg tænker over, hvad jeg spiser ... “til morgenmad og frokost. Jeg er ikke fanatisk, men jeg vil gerne have, at de to måltider er relativt sunde i hverdagen.”
Når jeg skal være god ved mig selv, så ... “blander jeg en kæmpe pose bland selv-slik, tænder stearinlys og ser film eller serier med min kæreste.”
Jeg er den bedste udgave af mig selv ... “når jeg træner inden morgenmaden. Det havde jeg vildt svært ved før i tiden, men nu elsker jeg følelsen af at have brugt min krop.”
Ugens bedste mundfuld er ... “lørdagens bolle med ost, mens jeg hører Mads & Monopolet.”

TRÆNING

Motion er for mig lig med ... “velvære og optankning af energi.”
Jeg træner ... “primært konditionstræning og styrketræning, og så skal 2017 være mit yoga-år.”
Tid til træning finder jeg ved at ... “stå tidligere op og træne inden arbejde. Jeg er ofte vildt sent færdig med at arbejde, og så prioriterer jeg at se mine veninder og min kæreste.”
Min største sportspræstation er ... “at jeg nu elsker at træne. Jeg træner ikke for at opnå et specielt mål, men fordi jeg kan mærke, at det giver mig energi, styrke og en flot holdning.”
Jeg kommer aldrig til at dyrke ... “zumba. Jeg er gammel dansepige og har svært ved at tage bevægelserne seriøst.”
Jeg drømmer om at kunne ... “surfe. Jeg prøvede det for første gang i efteråret i Klitmøller, og det var alt for fedt.”

LÆS OGSÅ: Fatburners: 8 madvarer, der fyrer op for din forbrænding

 

HVERDAG

En typisk hverdag er fyldt med ... “arbejde, arrangementer og rejser.”
Jeg arbejder godt, når ... “jeg er under pres.”
Det bedste tidspunkt er ... “lille weekend, altså torsdag aften. Vi gør ofte lidt ekstra ud af maden, og jeg elsker, at du stadig har hele weekenden at se frem til.”
Hverdagslykke er ... “at vågne op med min kæreste.”
Jeg sover ... “vildt godt, efter at vi er flyttet ind i vores nye hjem på Frederiksberg.”
I weekenden elsker jeg at ... “spise en god middag med en masse venner og min kæreste fredag aften. Allerbedst er det, hvis vi ingen planer har resten af weekenden og kan bruge den ene dag på så lidt som muligt og den anden på en tur til Louisiana, at fikse lidt i haven eller lignende.”
Jeg kan ikke leve uden ... “min kæreste, venner og familie.”

LÆS OGSÅ: Emily Salomon: "Jeg er den bedste udgave af mig selv, når jeg har sovet nok og ikke er sulten"


Henter...