Sund & slank: 4 opskrifter med hvid chokolade
SPONSORERET indhold

4 sunde kager med hvid chokolade

Der skal være plads til lidt af det søde i hverdagen. Få fire lækre opskrifter med hvid chokolade.

Af: Majbritt Louring Engell Foto: Maria Nørregaard
28. sep. 2013 | Mad | ALT for damerne

Alt for ofte møder jeg mennesker, der skammer sig over deres søde tand. Men jeg arbejder altid for, at der skal være plads til at spise sødt. Vi skal respektere trangen, lære at den skal være der – men med måde. Jeg træner simpelthen mine klienter i at nyde det søde med god samvittighed – og øvelse gør mester. Disse grundregler kan lære dig at nyde med måde:

* Spis en grundkost, der sikrer, at dit blodsukker er stabilt. Spis protein til alle hovedmåltider sammen med sunde fedtstoffer og spis dig godt mæt i disse to fødevarer.

* Træn dig selv i at nyde det søde, og i at det er okay at spise dessert.

* Lav desserter uden sukker, så længe du træner dig selv, og så længe du ikke føler dig stærk i øvelsen.

* Erstat almindeligt mel med nøddemel og rugmel. Det påvirker ikke dit blodsukker i samme grad.

* Lav desserter med rigelig fedt, så du sikrer, at dit blodsukker ikke løber løbsk, og du får lyst til at spise mere.

* Udvælg nogle lækre opskrifter, som du kan teste, og hvor du kan fryse det, der er i overskud.

Disse fire eksempler er alle desserter, der smager godt, og som mætter din mave og stabiliserer dit blodsukker. Alle opskrifter kan fryses. Skær evt. et lille stykke af den frosne kage og læg resten tilbage i fryseren.


Cheesecake med hvid chokolade, mandelbund og lime


Hvid Gateau Marcel


Hvide chokoladekugler


Hvid chokolade-nougat

LÆS OGSÅ: Spis kiloene væk - 4 opskrifter