Sponsoreret indhold

Det kendetegner den typiske kvindelige shopper

Det kendetegner den typiske kvindelige shopper

25.184 timer og 53 minutter – så mange timer og minutter bruger den gennemsnitlige kvinde på shopping i løbet af et liv. Det svarer til adskillige år med shopping på programmet. Shopper du lige så ofte som den gennemsnitlige kvinde?

Foruden at shoppe ofte er kvinder kendt for at spendere mange penge på især tøj og sko. Ifølge en britisk undersøgelse bruger kvinder i gennemsnit 15 måneder i løbet af et liv på at shoppe netop tøj og sko. Lad os gøre dig klogere på den gennemsnitlige kvindelige shopper her.

Hun føler ofte shoppeskam

Shoppeskam opstår, når man har købt ting, som man i virkeligheden ikke har brug for.

Denne form for skam er efterhånden meget udbredt – ikke mindst hos kvinder. Føler du ofte shoppeskam, så kan du glæde dig over, at du langt fra er alene. Faktisk har langt de fleste kvinder følt shoppeskam på et tidspunkt. Shoppeskam opstår ofte i forbindelse med impulskøb.

Hvornår har du sidst købt noget, som du ikke gik og manglede?

Hun prioriterer shopping højt

Den gennemsnitlige kvinde prioriterer shopping højere end det meste andet. Hun foretrækker for eksempel en shoppingtur frem for en date eller biograftur. Med andre ord er der kun få ting, som kan hamle op med shopping.

De fleste kvinder har på et tidspunkt i deres liv aflyst en aftale, fordi de hellere ville shoppe. Har du gjort noget tilsvarende?

Hun tænder på tilbud

Foruden at bruge meget tid og mange penge på shopping finder hun stor glæde i at jagte de bedste tilbud.

I dag findes der rigtig mange tilbudsjægere blandt både mænd og kvinder. For kvindernes vedkommende er der størst fokus på at jagte tilbud på tøj, sko og smykker. Disse tilbud bliver i stigende grad fundet på nettet, hvor det vrimler med forhandlere af moderne tøj. Blossom.dk er en af de danske forhandlere, som har dedikeret en hel underside til gode tilbud.

Hvem elsker ikke tilbud?

Hun bruger shopping som terapi

Trøsteshopping findes ikke i ordbogen – men det kan faktisk være en god form for terapi.

De fleste kvinder kan nikke genkendende til, at shopping kan være med til at løfte humøret, hvis man føler sig trist eller stresset efter en lang arbejdsdag, knas i parforholdet eller noget helt tredje. Du løser ikke dine problemer ved at shoppe, men måske kan shopping være en god måde at få de negative tanker væk på. 

Flere velrenommerede psykologer har bevist, at man kan løfte humøret med shopping. Desværre varer glæden typisk kort, hvorfor shopping ikke er en langsigtet måde at behandle humørsvingninger og depressioner på. Der skal ofte meget mere til. Det kan i øvrigt være en dyr fornøjelse at shoppe hver gang, man føler sig en smule trist, hvorfor man bør overveje andre og bedre alternativer.

Hun bruger flest penge på tøj og sko

Kvinder og shopping er som yin og yang – dem kan du ikke skille af.

Den gennemsnitlige kvinde bruger flest penge på følgende:

  • Tøj og sko
  • Gaver
  • Hvidevarer
  • Elektronik
  • Møbler

Derudover bruges der - ikke så overraskende - mange penge på mad og snacks.

Gaver, hvidevarer, elektronik og møbler fylder i budgettet, jovist, men er der noget, som kvinder bruger virkelig mange penge på, så er det tøj, sko og smykker. Det får man ofte bekræftet, når man åbner et garderobeskab tilhørende en kvinde. Dog er kvinder også flittige til at sælge deres brugte tøj, hvilket gavner både privatøkonomien og miljøet.

Neo-noir-1.jpg

Neo Noir er et af de brands, som handles i stor stil i øjeblikket. Neo Noir har tilsyneladende knækket koden for, hvad den moderne kvinde vil have. Hun vil nemlig ikke kun have et pænt design, men også god komfort, høj kvalitet og høj slidstyrke.

Hun handler i stigende grad på nettet

De danske gågader og shoppingcentre er stadig fyldt med kvinder i en bred aldersgruppe, men man må ikke være i tvivl om, at mange også handler på nettet. Selvom der er visse fordele ved at handle i en fysisk butik, hvor man kan mærke og prøve varerne, så foretrækker flere og flere kvinder at shoppe på nettet.

Online shopping er ofte forbundet med høj fleksibilitet, lave priser, sikker betaling og hurtig ekspedition. Disse fordele tiltaler mange kvinder, som ikke nødvendigvis har tid eller overskud til at bruge en hel dag på at besøge den ene butik efter den anden.