Sponsoreret indhold

Årets Campari vinder: ”Jeg har noget med farven rød, smukke detaljer og godt håndværk”

Årets Campari vinder: ”Jeg har noget med farven rød, smukke detaljer og godt håndværk”

For tredje år i træk har Campari fundet en vinder af Campari Artist of the Year, der er en årlig designkonkurrence, hvor alle med en kunstner gemt i maven inviteres til at lade den ikoniske drik inspirere til et kunstnerisk værk. I år vandt Lisa Maria Stofsky med et betagende motiv, der udstråler masser af Campari i både form, farve og håndværk.

Hele 325 forslag til årets ikoniske Campari-plakat blev sendt til juryen, der skulle finde den, der på bedste vis skabte en klar forbindelse til Campari i det kunstneriske udtryk. Plakaten skulle understøtte Camparis historie, der er gennemsyret af en stor kunstinteresse, og have et så kommercielt udtryk, at folk vil udsmykke deres vægge med den.

I juryen sad Anne Lose, chefredaktør på Eurowoman, Esben Bjerre, journalist samt podcast-, radio- og tv-vært, og vinderne fra sidste år: Signe-Lill og Trine fra  kunstnerduoen Nowhereland.

Juryen valgte 29-årige Lisa Maria Stofsky som vinder med  begrundelsen: ”Valget af årets Campari-vinder er faldet på Lisa Maria Stofsky, der med sit smukke detaljerige papirklip virkelig har imponeret os med sit håndværk.

Om Campari Artist of the Year

Kunst spiller en stor rolle i Camparis historie, der er fuld af leg med former, farver og design af flasker, plakater og etiketter. I Milano kan du besøge ’Galleria Campari’ og dykke ned i både historien og kunsten bag det ikoniske brand. Siden 2019 har Campari inviteret kunstnere til at designe årets danske Campari-plakat. I 2019 stod Søren Behncke bag, og i de efterfølgende år er der udskrevet en designkonkurrence.