Daisy Lowe i ikonisk hættetrøje
Det er ikke hver dag, man ser et så basalt stykke beklædning som en hættetrøje, eller hoodie om man vil, forårsage modehysteri og lange ventelister, så designeren bag Hari, Lainey Sheridan-Young, må misse med øjnene i det overvældende rampelys.
Det hele startede ganske uskyldigt med Sheridan-Youngs debutkollektion i juli sidste år. Den spinkle designer fortalte dengang til Vogue.com, at mærket Hari blev til i frustration over ikke at kunne finde smart, afslappet hverdagstøj.
“Jeg ledte efter tøj, som jeg kunne gå i hele dagen; tøj, der ikke bare var komfortabelt på den sporty måde, men også stiligt i form af små kjoler og velsiddende T-shirts,” sagde Sheridan-Young.
Sheridan-Youngs første kollektion blev hurtigt et hit blandt britiske modefolk og diverse stjerner, og det har bidraget til hypet omkring den forestående forår- og sommerkollektion.
Madonna gjorde således god reklame for Hari, da hun iklædte sig den nu stærkt ombejlede hættetrøje i sin seneste musikvideo med Justin Timberlake, og da Daisy Lowe også sprang ud som fan af det unge mærke, blev Hari’s kultstatus cementeret for alvor.
Off Duty Icon-trøjen og de matchende bukser er i skrivende stund så godt som udsolgt, inden de overhovedet er landet i engelske butikker, men på www.my-wardrobe.com kan de ivrige dog skrive sig på venteliste.
På YouTube kan du se en video, hvor Daisy Lowe og Lainey Sheridan-Young præsenterer den nye kollektion, samt skyder billederne til den kommende reklamekampagne: www.youtube.com/watch?v=jEO1biyu7HE