Dolce & Gabbana sænker priserne permanent

Dolce & Gabbana sænker priserne permanent

Dolce & Gabbana har valgt at sænke priserne på alle mærkets linjer med 10-20 % i lyset af finanskrisen, som er godt i gang med at udtære den internationale modebranche.

"Den økonomiske krise har to nøgleaspekter: Den er både international og social. Det første kunderne siger, når de kommer ind i en butik i dag, er 'Det er fint, men hvor meget koster det?'. I denne usikre tid vil folk hellere bruge deres penge på rejser eller velværeoplevelser, i stedet for en ny kjole," udtaler Gabbana til Womens Wear Daily.

For at imødekomme de nye priser, har Dolce og Gabbana overtalt både leverandører og fabrikanter til at gå med på en større spareplan, der skal sikre effektivitet uden fyrerunder. Det indebærer blandt andet, at designerne nu vil koncentrere sig om, at arbejde med et dusin forskellige stoffer til hver kollektion, i stedet for de flere hundrede, der normalt bliver brugt. Dolce og Gabbana arbejder desuden på, at udvikle en alternativ synings-metode som skal reducere produktionsomkostninger. 

Dyre reklamekampagner hører til blandt de ting, Dolce & Gabbana nu vil spare mere på.

"Idéen er, at skære alt det overflødige fra, for der er alt for meget tøj, for mange kollektioner, for meget reklame – For meget af alting, der skruer slutpriserne op. Vi ønsker at gå tilbage til, hvordan det hele var for 20 år siden. Det handler om trække grænsen," siger Dolce til Womens Wear Daily, og Gabbana tilføjer;

"Vores mål er at tilfredsstille kunden og beholde de flere tusinde mennesker der arbejder for os."

Designerne lover, at prisreduceringerne ikke vil rokke ved hverken mærkets kvalitet eller kreativitet.

Få Eurowoman bragt til døren hver måned. Abonnér her og få en valgfri gave. »