Fashion Against Aids

Fashion Against Aids

Sangerinderne Katy Perry, Yelle og Robyn, Burlesque-danserinden Dita von Teese, multikunstneren Yoko Ono og designeren Katherine E. Hamnett er blot nogle af de celebs, som i samarbejde med highstreet-giganten H&M har designet T-shirts, bodysuits, veste og toppe for at hjælpe med at bekæmpe sygdommen og skabe opmærksomhed omkring emnet blandt unge.

”De forskellige design er alle 80’er inspirerede med masser af hvide, farvestrålende og

graffitilignende print. Fokus på bekæmpelsen af AIDS er altid ekstrem vigtigt, og H&M er begejstret for den entusiasme og det engagement, som hver enkel kendis har bidraget med i forbindelse med denne kollektion,” udtaler Ann-Sofie Johansson, H&Ms designchef.

I dette års Fashion Against AIDS kollektion fremstår budskabet klart og tydeligt med ord og farver. PROTECTION IS POWER har sangerinden Roisin Murphy skrevet på både en T-shirt og på for- og bagsiden af en bodysuit. Estelles bidrag er sloganet LIFE IS TOO SHORT – HAVE SEX BE SAFE, som er trykt på en vest, mens Katy Perrys budskab om sikker sex lyder WHAT’S ON THE OUTSIDE IS WHAT COUNTS. Cyndi Laupers 80’er inspirerede design bærer ordene GIRLS JUST WANNA HAVE SAFE SEX som var det kradset ned med pink læbestift på en sort vest, hvorimod Yoko Ono gentager ordene IMAGINE PEACE på alverdens sprog på T-shirts i flere farver. ROBYNs kække budskab PROTECT YOUR BODY er trykt på en T-shirt med diamantprint, mens DITA VON TEESE, som allerede er en ivrig forkæmper for AIDS-sagen, byder på et forførende billede af sine ikoniske røde læber og buede bryn på en T-shirt med små ærmer.

Se kollektionen her »

Priser og info

T-shirtsene koster mellem 79,75 og 179 kr. og 25% af hele salgsprisen går til HIV/AIDS informationsprojekter rettet mod unge. Kollektionerne er i 100% økologisk bomuld og vil blive solgt i H&M’s DIVIDED afdelinger fra 28. maj.