Madonna leger med Louis Vuitton - igen
Knap er kampagnebillederne med Madonna for Louis Vuitton sommerkollektion forsvundet fra alverdens modemagasiner, før en ny række billeder af den smukke popsangerinde i klædt fransk designerkunst dukker op igen. Louis Vuittons chefdesigner Marc Jacobs var nemlig så glad for sommerkampagnen, at han var ivrig efter at gentage succesen. Han var dog samtidigt fast besluttet på, at resultat og udtrykket skulle være helt anderledes.
Den kommende kampagne er skudt i New York, hvor Madonna poserer for det franske modehus i en sofistikeret billedserie, der emmer af Hollywoods gyldne ære, og som komplimenterer kollektionens frodige farver og overdådige draperinger.
De syv kampagnebilleder viser Madonna iført efterårets key-styles fra Marc Jacobs’ ready-to-wear-kollektion for Louis Vuitton. Silkeflæser, ekstravagante accessories og palliet-besatte Monogram-tasker udtrykker kollektionens uovertruffende glamourøse appel, der med et kækt, ironisk twist, i form af catwalk-favoritten, kaninørerne, afbalancerer det overordnede look.
"Efter den gode oplevelse vi havde med sommerkampagnen og den fantastiske reaktion, der fulgte den, var vi alle – Madonna, Steven (fotografen Steven Meisel, red.) og jeg selv – ivrige efter at samarbejde igen for den næste sæson,” fortæller Marc Jacobs, og fortsætter:
“Selv om de to kampagner er forskellige, er der også en vis lighed over dem, så historien nu er fuldendt”.
Louis Vuitton Fall/Winter 2009-2010-kampagnen vil være at finde i august-udgivelserne i
magasiner verden over. Sideløbende lanceres en bag-om-kameraet video online på louisvuitton.com.