Maskulin Iben Hjejle i pels-kampagne
Til december kan vi opleve skuespillerinden Iben Hjejle i biografen, når Klovn-filmen får premiere. Inden da har hun dog tillagt sig en noget mere mandig rolle i Kopenhagen Furs nye pelskampagner.
Pelsfirmaet har nemlig valgt skuespillerinden som nyt ansigt for dette års kampagner, der er blevet skudt på Copenhagen Plaza Hotel. Omdrejningspunktet for kampagnens visuelle udtryk er sat til 1930’ernes New York med tilrøget pianobar og dæmpet belysning.”Kampagnen har til formål at udfordre den traditionelle opfattelse af pels og iscenesætte pels på en ny og anderledes måde,” siger Kopenhagen Studios marketingdirektør, Patrizia Venturelli Christensen. Kopenhagen Studio er Kopenhagen Furs center for kreativitet, innovation og håndværk.
Iben Hjejle har været med til at udvikle kampagnens koncept, valg af location og styling for at ramme det unikke univers.
“Det har været en interessant proces at skabe et særligt univers til at formidle pels på en anderledes måde. Samtidigt har samarbejdet med kampagnens kreative team været inspirerende. og en øjenåbner
for de anvendelsesmuligheder pels har,” siger Iben Hjejle.Skuespillerinden har da også et særligt forhold til pels.
“Det stammer fra min glamourøse farmor, der bar pelse som en anden moviestar. Hun havde en sort persianer, som jeg lånte i smug, mens jeg legede, at jeg var en russisk forbyttet prinsesse,” siger hun.Tidligere kampagner har haft Susanne Brøgger, Caroline Henderson, Marlene Schwartz, Mia Lyhne og Aura som frontfigurer.
Iben Hjejle bærer på kampagnebillederne bl.a. tøj fra designeren David Andersen og lingeri fra Anne Sax samt sko af Cecilie Toklum.