Odd Molly er landet
Nye mærker på den københavnske modeuge kæmper om opmærksomheden blandt de store, etablerede designnavne, men med sit show fredag aften formåede nyankomne Odd Molly på elegant vis at slå sit navn fast som en stærk, ny spiller på modescenen.
Showet blev afholdt på Hotel D’Angleterre, og de smukke, historiske lokaler kombineret med tonerne fra aftenens pianist skabte en særlig stemning allerede inden modellerne indtog catwalken. Endnu mere særligt var det, at Helena Christensen var fløjet ind fra New York for at udfylde rollen som showværtinde og byde de inviterede velkommen. Lige inden showstart sludrede Eurowoman kort med en journalist fra italiensk Vogue, som var taget til København udelukkende for Odd Mollys show - Lidt af et skuldeklap for et nyt mærke, og et sikkert bevis på, at Helena Christensens navn stadig har stor appel i den internationale modeverden.
Den danske supermodel holdt en sød tale på engelsk, hvori hun præsenterede svenske Odd Molly som et mærke der vil adskille sig og stå frem med sin unikke designstil, og så blev scenen ellers overladt til en lang række blonde modeller i bare tæer og med skæve smil.
Designinspirationen for Odd Mollys forår/sommer 2009 kollektion var ifølge designer Karin Jimfelt-Ghatan konceptet beach-resort, eller ’badort’ på svensk, som henviser til et mere romantisk badehotel som man kendte dem i gamle dage. Derudover læner kollektionen sig også op ad stilreferencer fra Guatemala, Maya-bjergfolket, Asien og kropsudsmykning – Alt sammen blandet med en god gang broderi og flæser, som er meget kendetegnede for Odd Mollys overordnede stiludtryk, der af Karin Jimfelt-Ghatan beskrives som ’Odd Molly søndagsfølelse’.
Blandt publikummerne til showet var blandt andre Prinsesse Marie og skuespillerinden Sonja Richter, samt naturligvis Eurowomans Line Hindsgaul på første række, ved siden af italiensk Vogue.