Sergio Rossi giver Cannes sko på

Sergio Rossi giver Cannes sko på

Mange designere forsøger hvert år at sætte deres præg på den røde løber til filmfestivalen i Cannes, hvor stjernebestrøet glamour indhylder den franske kystby i ren filmmagi. I år vil alles øjne således hvile på italienske Sergio Rossi, som med et genialt lille påfund har formået at tiltrække sig al modemedieomtale op til festivalen.

Skodesigneren Rossi har nemlig kreeret en særlig Cannes-stilet, udelukkende til eventens største filmdivaer. Kreationen er en sandal i gulv- og sølvsatin med to centimers plateau og en 11 centimeters hæl.

Rossi har desuden indgraveret teksten ‘Limited edition red carpet 2008’, så distræte ejere aldrig vil forveksle skoene, der tog Cannes med storm med lignende par købt i hotelshops i Vegas.

Edmundo Castillo, Sergio Rossis kreative direktør, siger til Vogue.com om VIP-stiletten:

“Denne sko fejrer den festlige stemning på en festival, der afholdes på en af de smukkeste og mest glamourøse kyster i verden. Det er en event, hvor film og mode mødes for at fylde ens øjne med inspiration.”

Ganske eksklusivt vil 150 par af den ikoniske sko blive solgt i Sergio Rossi butikker fra d. 14. maj, og det anbefales allerede interesserede at være hurtig ude af døren.

Desværre har Sergio Rossi endnu ingen butik herhjemme, men skal du på bytur til spændende metropoler som London, Antwerpen, Paris eller Prag, kan det bestemt anbefales at holde øje med mærkets attråværdige design.