Sofia Richie

Sofia Richie fester i dansk design

”Vi lancerede for et år siden i København, og nu klæder vi kvinder på i hele verden. Det er vildt!” siger direktøren for det danske brand.

Rotate Birger Christensen blev lanceret i januar 2019 som et samarbejde mellem de to kendte danske influencers Jeanette Madsen og Thora Valdimars og Birger Christensen. Mærket kom godt fra start og fik allerede deres første kollektion lanceret hos den eksklusive og internationalt velrenommerede webportal, Net-a-Porter.

Her har Retail Fashion Director, Lisa Aiken, en helt særlig næse for hvilke trends, der kan gå hen og blive store på et internationalt plan. Og da vi talte med hende i januar, spåede hun da også, at Rotate Birger Christensen ville få en strålende start. Spurgt om hvilket dansk mærke, som ville blive den næste store ting, sagde hun:

”Jeanette Madsen og Thora Valdimars' nyligt lancerede samarbejde med Birger Christensen, der går under navnet Rotate Birger Christensen. Ingen tvivl dér.”

Men hvad er det brandet kan?

Brandet fokuserer på festlige kjoler, og er siden lanceringsdatoen set på både danske og udenlandske influenter, som både tæller Emili Sindlev, tyske Caroline Daur og nu også kendissen, Sofia Richie.

”Det er altid fantastisk at se vores produkter på en masse skønne kvinder, og vi bliver gang på gang fascineret over, hvor stor kendskabsgraden til Rotate er,” siger CEO hos Birger Christensen, Denise Christensen til ALT.dk. Og om følelsen af at klæde stor en influent på fortsætter hun: ”Vi lancerede for et år siden i København og klæder nu kvinder på i hele verden. Det er vildt!”

Hvordan er det kommet i stand, at et dansk brand er endt på så kendt en kvinde, spørger vi?

”Det var faktisk Kylie Jenners stylist, der havde bedt om at få kjolen sendt til Kylie Jenner selv, og det er vores teori, at den er havnet hos Sofia af den vej” forklarer Denise Christensen, som håber på et fantastisk startskud på det amerikanske marked for brandet:

”Som et brand startet på et digitalt grundlag er det selvsagt enormt betydningsfuldt for os, når en person som Sofia Richie med over 5 millioner Instagram-følgere viser kjolen frem på sin egen profil, og vi har da også fået en del forespørgsler på den siden,” afslutter Denise.

Kjolen, som lander i butikkerne til november, har på nuværende tidspunkt fået over 374.000 likes, og skabte torsdag aften del røre blandt Sofia Richie og Kylie Jenners fans i kommentarfeltet på Richies billede. Kylie Jenner havde nemlig postet en lignende kjole nogle uger forinden, og Sofia Richie blev derfor beskyldt for at kopiere Kylie Jenner, men vi kan forsikre jer om, at kjolerne er forskellige.

Stort tillykke til Rotate Birger Christen, og de to kvinder bag – Jeanette Madsen og Thora Valdimars.