U2-forsanger Bono og Eduns Ali Hewson for Louis Vuitton
Grundlæggerne af det etiske tøjmærke Edun » Ali Hewson og U2-forsanger, Bono er de seneste moderne ikoner der er blevet foreviget af Annie Leibovitzʼ kamera for Louis Vuittons Core Values-kampagne, skudt i Afrika tidligere på året.
Antoine Arnault, Head of Communication ved Louis Vuitton, udtaler:
"Vi er henrykte over at både Ali og Bono, der ikke tidligere har medvirket i annoncekampagner, har indvilliget i at lade sig fotografere til Core Values-kampagnen, og vi er yderligere meget stolte af vores samarbejde med Edun."
Kampagnebilledet viser Ali og Bono i et vidstrakt landskab og billedet afspejler parrets langvarige
forhold til Afrika. Begge er de frontløbere i kampen mod ekstrem fattigdom, og i 2005 grundlagde
de Edun for at opfordre til handel med Afrika og for at sætte fokus på kontinentets muligheder for alverdens modevirksomheder.
Ali og Bono er i kampagnen begge iført Edun. Ali bærer Louis Vuitton/Edun Collaborative-Bag: en
Keepall 45 i Louis Vuitton Révélation-læder, hvis dybe brune farve er specifikt udvalgt af Edun.
Tasken er yderligere dekoreret med et Monogram-vedhæng, der er udført i Kenya af Made, et fairtrade fashion accessory-firma, der har til sinde at skabe arbejde og fremme etisk handel i
Afrika.
Keepall monogram-taske til 19.800 kr.
Made samarbejder regelmæssigt med Edun. Både vedhæng såvel som Monogram Révélation-tasken bærer en plakette med ordene ”Enhver rejse begyndte i Afrika”. Med sin guitartaske, bærer Bono en vandtæt Keepall rejsetaske i Monogram-kanvas.
Overskuddet fra salget af Louis Vuitton/Edun Collaborative Bag samt Ali og Bonos honorar for
kampagneskydningen, vil gå til Technoserve i Afrika for Conservation Cotton Initiative og dertil relaterede programmer. Ali og Bono donerer samtidig en del af deres honorar til Chernobyl
Children International.
Monogram vedhæng, 2.625 kr.
Eduns grundlægger, Ali Hewson udtaler:
"Vi ønsker at se Edun blive en succes, fordi jo mere det vokser, desto mere kan vi gøre for Jorden."
Dertil siger U2-forsanger og aktivist, Bono:
"Ali har arbejdet hårdt for at opbygge Edun fra det bare ingenting, og takket været LVMHs kommercielle styrke og støtte, kan dette firma blive flyvefærdigt – hvilket betyder øget forretning for vore partnere i udviklingslandene."
Louis Vuitton Core Values-kampagnen vil være at se i diverse medier fra oktober i år.
I 2009 erhvervede LVMH, i trit med sit langvarige engagement for bæredygtig udvikling, 49 procent af Edun, for at promovere kendskab til mærkets positive vision omkring bæredygtig handel.