Vi elsker Bottega Veneta
Milano, februar 2009. Vinteren er så småt ved at løsne sit faste greb om den italienske modemetropol, der er invaderet af modeller, designere, makeup-artister og modepresse. Der er en konstant snak om verdens økonomiske kollaps, men ved det italienske modehus Bottega Venetas show bliver snakken gjort til skamme. Kreativ direktør Tomas Maier sender sine modeller ud på podiet iført en superluksuriøs kollektion. De er klædt i elegante, kropsnære cocktailkjoler, gulvlange, flagrende silkedrømme og ladylike frakker i douce farver som hvid, pudder, lavendel og blomme. En ting har modellerne til fælles: De bærer alle en taske eller clutch i hånden – Bottega Venetas ubetinget største salgssucces.
“Jeg ønskede at designe en kollektion, der får kvinder til at føle sig glamourøse. Jeg begyndte at arbejde på den på et tidspunkt, hvor nyhederne om den økonomiske krise var dystre, og alle syntes at være deprimerede. Så jeg ønskede at skabe noget stærkt, positivt og spændende,” siger Tomas Maier.
Hvad synes du om kollektionen? Se et udpluk her »
I denne måneds magasin kan du læse hele portrættet af den kreative direktør hos Bottega Veneta, Tomas Maier.
Læs mere om månedens magasin her »