Gucci fejrer designarv

Arven vejer tungt i det toneangivende modehus Gucci.

I disse dage fejrer Gucci derfor sine legendariske designsignaturer med lanceringen af den anden udgave af kampagnen, ’Forever Now’, som også florerede tilbage i foråret. Dengang var det Guccis rød/grønne striber, der blev relanceret og fejret, og nu er det de klassiske loafers med messingbidsel, der står for skud.

Fotograferne bag kampagnen er Inez Van Lamsweerde & Vinoodh Matadin, som portrætterer Charlotte Casiraghi, barnebarn af Grace Kelly og royal Monaco-arving, iført de ikoniske loafers med messingbidsel. Charlotte Casiraghi ses henslængt i sofaarrangementer, omgivet af litteratur og vinyl. Der er en aura af både nyt og gammelt over de støvede sort/hvid billeder, som på fin vis hylder modehusets legendariske designs. De klassiske loafers med bidsel blev første gang introduceret i modehuset for mere end 60 år siden, og nu er det altså på tide at skabe fornyet opmærksomhed omkring designet.


Kampagnen er allerede at finde i både magasiner og på nettet, og Feist sætter stemningen som lydspor til den fine reklamevideo. Vi er vilde med det.

Se også: J.W. Anderson for Topshop: Nyt designsamarbejde lanceres   »