Karl Lagerfeld lancerer ny kollektion
Selv om man aldersmæssigt er sidst i 70'erne, behøver det ikke at betyde, at man skal lade sig pensionere. Det er designeren Karl Lagerfeld et glimrende eksempel på. Han kan simpelthen ikke løbe tør for kreativitet.
Han har netop lige vist en anmelderrost pre-fall 2012-kollektion for modehuset for modehuset Chanel, og nu er det blevet offentliggjort, at han i januar vil lancere en ny rock'n'roll-inspireret linje under navnet Karl til kvinder, og nu er det allerførste kampagnebillede kommet ud.
Kollektionen vil bestå af 100 pieces, der fås i et mere overkommeligt prisniveau fra 60 til 300 euro. Kollektionen vil først blive sat til salg eksklusivt på den neglekse netbutik Net-a-porter.com fra d. 25. januar. Fra 28. februar vil den også kunne købes på designerens egen webshop Karllagerfeld.com.
Om det nye online eventyr skyldes, at han er blevet ret så begejstret for gadgets, melder historien intet om. Men efter eget udsagn har han altid fire iPhones, 20 til 30 iPads! og flere iPods på sig - hele tiden. Dog benytter han sig ikke af al den moderne teknologi til at sende emails til venner eller forretningspartnere. Den kommunikationsform bruger han nemlig ikke.
Den nye kollektion vil blive fejret under Haute Couture modeugen i Paris i januar, hvor Karl Lagerfeld vil afsløre endnu et nyt projekt. Nemlig endnu en signature kollektion under navnetKarl Lagerfeld Paris, der dog først vil være at finde i butikkerne til efteråret 2012.
Det er dog ikke kun klæder, som Karl Lagerfeld kaster sig over. Han har netop også designet vin-etiketter til vinslottet Chateau Rauzan-Seglas 350 års fødselsdagsvin.
Se også: Karl Lagerfeld har det i blodet »