
Magasin lancerer helt ny damekollektion
Nu lancerer stormagasinet Magasin en række helt nye sæsonkollektioner under eget navn. Damekollektionen er udviklet og designet i Magasins eget designstudie i København og stormagasinet står selv bag hele processen, fra idé til at varerne ligger i butikken.




Materialerne der er brugt i kollektion er lækre og i høj som vi kender det fra Magsasin; det fineste amerikanske Pimabomuld, ren kashmir og det blødeste 100 % merinould. Kombineret med et overkommeligt prisniveau, er det nu muligt af få opgraderet garderoben til priser, hvor de fleste kan være med.




Kollektionen er sammensat af koncepter, der henvender sig til forskellige målgrupper, hvor både basic og fashion præger udtrykket. Basic kollektionen har et bredt udvalg af farver i den fineste kvalitet, der gør, at kollektionen holder i flere sæsoner, både stilmæssigt og kvalitetsmæssigt. Der er altid basisfarver, som brun, sort og grå til den klassiske garderobe, men hver kollektion har ligeledes en bred palet, hvor det er muligt, at kaste sig ud i sæsonens skønne farver.


Chefdesigner Birgitte Laulund udtaler om den nye damekollektion: ”Denne sæson er der fokus på løse skjorter, let viscose jersey og fin strik i de helt rigtige nye blå og pinkkoral nuancer, der perfekt matcher det nye sportslook, vi ser som en upcoming trend i det internationale gadebillede.”
Magasins indkøbsdirektør Margrethe Dal fortæller om den nye kollektion: ”Vi er utrolig stolte af vores nye forårskollektion til damer, som har skønne forårsfarver og lækre detaljer. Kendetegnet for kollektionen er ”value for money” uden, at der hverken er gået på kompromis med kvalitet eller design.”
Kollektionen forhandles i alle Magasins forretninger og på magasin.dk til priser fra 80-1000 kr.
Læs også: Proenza Schouler lancerer hypermoderne og futuristisk video