Ny coffee table-bog med masser af visuel nydelse

Ny coffee table-bog med masser af visuel nydelse

Det grafiske designstudio M/M (Paris) har siden 1992 været i kreativt samspil med toppen af mode- og musikbranchen. I anledning af deres 20-års jubilæum har de udgivet en 528-siders bog, hvor deres projekter er samlet.

Sangerinden Björk er en af de kunstnere, der har været I tæt samarbejde med M/M (Paris), og hun giver skulderklap til duoens løse arbejdsproces: “One of the reasons we work so well together is that we don’t sit down with bullet points and put down a master plan. It’s like the total opposite.”

Björks ikoniske album Medúlla fra 2004, som M/M (Paris) har art directed og designet.


En anden samarbejdspartner, det franske designstudio har været i tæt kontakt med, er Nicolas Ghesquière og Balenciaga. Her er det Balenciagas SS-kampagne fra 2001, hvor M/M (Paris) har været de kreative bagmænd for art direction og design:


Om bogen M to M og M/M (Paris) udtaler de to bagmænd selv: “The idea of the book was to create a compass to archive our work, not just in the studio, but also in the world.”

Se de smukke billeder, læs interviews med fotografer og se hvordan den innovative duo har arbejdet de sidste 20 år.

Find bogen online her.

Læs også: Anden udgave af CR Fashion Book er på gaden