Ny trend? Magasiner genbruger forsider

Ny trend? Magasiner genbruger forsider

En ny mærkelig tendens er i løbet af de seneste måneder kommet op til overfladen, nemlig genbrug af magasin-forsider på tværs af landegrænser.


Således har både fransk Elle (november 2011) og tysk Glamour (december 2012) genbrugt amerikanske Vogues cover (oktober 2010) med Cary Mulligan som forsidemodel, og nu er det ligeledes kommet frem, at to forsider med Kate Moss ligeledes er blevet genbrugt.


Først fra japansk Vogue (maj 2011) til gentryk hos australsk Marie Claire (november 2011) og nu bliver et fransk Vogue cover (juni 2010) til det nye australske Madison (januar 2012).

Det har længe været kendt, at artikler genbruges, især titler som krydser forskellige landegrænser såsom Elle og Vogue, men ligefrem forsider?

En officiel forklaring på trenden mangler fortsat, er det fotografen som ejer rettigheden til billedet og sælger den videre, er der tale om besparelse eller noget helt tredje?

Hvad synes I om tendensen? Ville I synes det var i orden, hvis Eurowoman genbrugte et andet magasins forside?

Læs også: Sådan så Eurowoman ud i 2011 »