Slimanes kampagnedebut er et rock’n’roll eventyr
Der har været meget modebuzz omkring Hedi Slimanes debut for hedengangne YSL. Ikke mindst efter at Stefano Pilatis efterkommer gav det legendariske modehus lidt af en overhaling på sin første dag, og rebrandede det som Saint Laurent Paris.
Nu er Hedi Slimanes debutkampagne endelig blevet lækket i Vogue Hommes, og den er ligeså umiskendeligt rock’n’roll som Slimane selv. Kampagnemodellen er den tidligere forsanger fra San Fransico-bandet Girls, Christopher Owens, og selvom reklamen viser forbavsende lidt tøj, så viser den til gengæld meget hud og mange tatoveringer – og så er den monokrome kampagne i øvrigt skudt af Slimane selv.
Det første portræt har vakt opsigt, da det vækker minder om en gammel YSL-kampagne fra 70’erne: i sort/hvid komposition, med karakteristisk bølget hår og ikoniske briller var det dengang Yves Saint Laurent selv, der lagde krop (bogstaveligt talt) til kampagnen:
Hedi Slimanes reklame for Saint Laurent Paris er den første af i alt 15 billeder, som modehuset løbende vil publicere over de næste uger. Vi venter i spænding på resten.
Se også: Stefano Pilati vender tilbage »