Sofie Lassen-Kahlke hjælper anbragte børn

Sofie Lassen-Kahlke trækker i trøjen for børnenes skyld

Who Cares? Det gør Børnehjælpsdagens ambassadør Sofie Lassen-Kahlke, der står model til en ny velgørende T-shirt

Sloganet er ikke til at tage fejl af: "Who Cares? I do!" står der på de nye T-shirts, der er udsprunget af et samarbejde mellem Børnehjælpsdagen og tøjmærket Freoli og Lysgaard.

For Børnehjælpsdagens ambassadør siden 2000, Sofie Lassen-Kahlke, er der ingen tvivl om, hvor vigtigt arbejdet for organisationen er.

- Jeg synes, det er vigtigt at støtte de anbragte børn, der oplever en svær hverdag uden far og mor. Jeg mener samtidig, at alle kan være med til at gøre en forskel, uanset alder. Men det hele starter jo hos os forældre. Vi skal være rollemodeller og videregive social ansvarlighed til vores børn, allerede når de er små. Man kan nemlig ikke være for ung til at udøve gode gerninger, fortæller Sofie Lassen-Kahlke. Organisationen hjælper de 15.000 danske børn som er anbragt med at få en bedre hverdag. Det kan være i kraft af ture til Tivoli, aktivitetsdage, sommerfester eller opfyldelsen af en drøm.

Læs mere: Grand Prix-værter: Kvinders succes er svær for mænd

Velgørenhed i børnehøjde

T-shirten fås i en børneudgave, så i stedet for at bare købe den til ens barn, fordi den er pæn, så foreslår Sofie, at man kan tage en snak med sit barn om formålet med T-shirten.

- Når du køber T-shirten til dig selv og dit barn, så støtter I sammen et konkret formål. Det giver anledning til at tage en snak derhjemme om hvorfor, det er vigtigt at hjælpe andre i en svær situation. Nogen vil måske mene, at børn ikke skal bryde deres hjerner med den slags. Men jeg synes, det er rigtig fint at vende emnet på et niveau, som ens barn nu er i stand til at forstå, siger hun.

Læs mere: Sofie Lassen-Kahlke: "Jeg elsker at dresse mig op"

Vil du støtte op om det gode formål og hjælpe anbragte børn, så kan du købe trøjerne på Børnehjælpsdagens samt på Freoli og Lysgaards hjemmeside

Voksenmodellen koster 199,95 kroner, mens børneudgaven koster 149,95 kroner, heraf går henholdsvis 130 kroner og 100 kroner til organisationen.