Topfotograf teamer op med Louis Vuitton
Kampagnen er blevet til i samarbejde med konceptkunstneren Daniel Buren og tager afsæt i de klassiske tern og hans søjler foran Palais Royal i Paris, samt søger at genskabe stemningen fra catwalken. 12 nye og upcoming modeller, hvoraf de fleste gik for Louis Vuitton i oktober, optræder parvis i kampagnen, med henblik på at skabe fokus på detaljer og repetition.
Om kampagne og kollektion udtaler Marc Jacobs, der siden 1997 har fungeret som kunstnerisk leder for mærket, følgende: ”Jeg har altid elsket Daniel Burens arbejde, og Les Deux Plateaux i Palais Royal i Paris - en serie af stribede søjler af tre forskellige højder - gav inspiration til proportionerne i tøjet. Jeg følte, at idéen om at parre pigerne som 'tvillinger' højnede budskabet om gentagelser, og gentagelse af mønstre, som er nøglen i denne sæson. Nogle gange, er de perfekt matchede tvillinger, og andre gange er de mismatchede, iført forskellige længder - mini eller midi, eller midi og maxi – med henblik på at afspejle de forskellige søjlehøjder ".
Hele kampagnen publiceres i modeblade verden over i marts 2013.
Se også: Til butiksåbning hos Louis Vuitton »