Eva Mendes for hot til USA
Calvin Klein er kendt for sine til tider provokerende reklamekampagner (tænk en purung, nøgen Kate Moss i halvfemserne), men mærket er alligevel overrasket over den voldsomme reaktion, og forsøger nu at få dommen over Secret Obsession omstødt.
Cathrine Walsh, vicepræsident for Coty Prestige, der producerer Calvin Kleins parfumer, siger til Womens Wear Daily: “Obsession-produkterne er skabt fra et provokerende udgangspunkt, og vi ville derfor lave en provokerende reklame. Men vi forsøgte ikke at være vulgære. Der vises en del bar hud, men det gøres smagfuldt.”
SPONSERET: Søg flybilletter til USA på Rejsepriser.dk og få en billigere ferie
Det er alle nu ikke lige enige i. Lori Singer, Coty Prestiges vicepræsident for global marketing, forsøger at forklare, hvad der har fået blodet i kog hos smagsdommerne i USA: “Reklamen viser det hemmelige element omkring et ‘privat øjeblik’ – det gøres klart, at Eva har syndige tanker. Selvfølgelig er det helt op til, hvordan man tolker reklamen – hvad man ser, og hvad man ikke ser. Du hører hendes stemme tale om en sexet hemmelighed.”