Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

I form efter din graviditet
Foto: Klaus Rudbæk Tag baby med når du skal komme i form efter din graviditet.

I form efter din graviditet

Mor- og barn øvelser: Sådan træner du sammen med dit barn

FIT LIVINGs chefredaktør og personlig træner Sara Jin Smidt giver dig her en række effektive og sjove øvelser til dig og din baby.

MOR- OG BARNØVELSER

Otte uger efter din fødsel skal du til undersøgelse hos egen læge. Bliver du erklæret klar til at genoptage din træning og dit sexliv, kan du gå stille og roligt i gang. Og har du et lille barn, har du faktisk også verdens bedste og sødeste levende kettlebell. 

 

BABY SIT-UPS

BABY SIT-UPS øvelser

BABY SIT-UPS øvelser

TRÆNER: Mave og arme.

SÅDAN GØR DU: Læg dig på ryggen med din baby i strakte arme. Lav en mavebøjning, mens du holder armene strakte mod loftet og din baby helt ud fra kroppen. Rul langsomt tilbage over rygsøjlen til udgangspunktet. GENTAGELSER: 3 x 10

BABY SQUATS

BABY SQUATS øvelser

BABY SQUATS øvelser

TRÆNER: Ben og balder.

SÅDAN GØR DU: Tag udgangspunkt i en squatposition med fødderne i skuldrebreddes afstand, og hold din baby ud foran dig. Pres dig selv op igennem gulvet, og stræk armene, så du ender oprejst med din baby i strakte arme over hovedet. Skub hoften bagud, læg vægten på hælene, mens du holder fødderne i gulvet, og bøj armene, så du ender i din udgangsposition.

GENTAGELSER: 3 x 10

LÆS OGSÅ: Træningsøvelser til den øvede i fitnesscentret

LUNGES

LUNGES øvelser

LUNGES øvelser

TRÆNER: Ben og balder.

SÅDAN GØR DU: Stil dig oprejst med fødderne i hoftebreddes afstand og hold din baby i armene ind til kroppen. Lav et udfald, så begge knæ ender i 90 graders vinkel, og overkroppen er i en lige linje over forsiden af bagerste lår. Skub dig selv tilbage til dit udgangspunkt igennem forreste fod, og skift ben. Spænd godt op i din core under udfaldet, så du holder overkroppen ret under hele øvelsen.

GENTAGELSER: 3 x 20

RUSSIAN BABY TWIST

RUSSIAN BABY TWIST øvelser

TRÆNER: Skrå mave og ryg.

SÅDAN GØR DU: Sæt dig med bøjede ben, fødderne løftet fra gulvet og hold din baby ud foran dig. Ret ryggen. Skyd brystet frem, og roter overkroppen fra side til side, mens du holder benene i ro og fødderne løftet fra gulvet.

GENTAGELSER: 3 x 20

LÆS OGSÅ: 4 øvelser til faste balder med ankelvægte

PUSH-UPS & KISSES

PUSH-UPS & KISSES øvelser

PUSH-UPS & KISSES øvelser

TRÆNER: Arme og bryst.

SÅDAN GØR DU: Tag udgangspunkt i en plankeposition på strakte arme med din baby liggende under dit hoved eller siddende foran dig. Spænd godt op i maven, som om du skulle spænde imod en mavepuster. Hold så skuldrene fremme over hænderne, og bøj i armene, så du laver en dyb armbøjning hele vejen ned, og giv din baby et kys. Pres herefter dig selv op fra gulvet, så du ender tilbage i din plankeposition.

GENTAGELSER: 3 x 10

CROSSING BABY LUNGES

CROSSING BABY LUNGES øvelser

CROSSING BABY LUNGES øvelser

TRÆNER: Lår og siden af balden.

SÅDAN GØR DU: Stil dig med fødderne i skuldrebreddes afstand, og hold din baby ind til kroppen. Træd et skridt skråt bagud, og bøj benene, så begge ben ender i en 90 graders vinkel. Træd tilbage til din udgangsposition, og skift ben. Hvis du har din baby siddende på siden, så husk at skifte side halvvejs, så du ikke træner skævt.

GENTAGELSER: 3 x 20

Se, hvad vi ellers skriver om: Træning, Træningsprogram og Mor