Ordrupgaard. Er på mange måder et fantastisk sted. Både sammensmeltningen af den gamle, oprindelige bygningsdel og tilbygningen af Zaha Hadid er besøget værd. Generelt er jeg ikke stor fan af Zaha Hadids bygge- og designsprog, men dette projekt er sublimt. Desuden har stedet en fantastisk café og have, som jeg tit besøger for afslapningens skyld.

Palais des Tokyo. Er et af de mest dynamiske udstillingssteder, som er god til at vise udfordrende installationer af ofte unge designere. Hallerne er meget inspirerende for mig som kreativ ansvarlig hos Frama, hvor et interessant objekt kan lede til noget andet i underbevidstheden.

Aesop. Er et fantastisk firma, som forstår at have et godt produkt og samtidig kombinere det med en meget æstetisk emballage. Desuden samarbejder de med lokale arkitekter, hver gang de indretter deres unikke butikker worldwide. Og det skaber en god ‘work local, think global’ mentalitet.

Neil Young. Efter en lang dag er det super afslappende at sætte Neil Young på pladespilleren sammen med en kop te og en bog.

Dornbrachts Tara Collection i mat sort. Er meget lig den ånd, som Frama også arbejder i. Det handler om analogt design, hvor funktionen er i fokus.

Magasinet A+U: japan architecture + urbanism. Magasinet skildrer den æstetik, som er en naturlig del af det japanske samfund, dets design og arkitektur.

Imperfection. I forbindelse med indretning er jeg blevet mere orienteret mod en stilart, som tager afsæt i ‘imperfection’. Dette billede illustrerer det så fint med glasset, der hviler på de rå planker, og hvor afslutningen omkring glasset og væggene skaber harmonien. Mikset mellem det rå og det rene.

Restauranten Madsvinet. Kan jeg varmt anbefale. Stedet har en meget personlig approach, både hvad angår service og interiør. Deres jomfruhummer med chilimayo og hjemmebagt brød var et hit hele sommeren.

Tadao Ando. Er en af mine favoritarkitekter, som virkelig formår at omdanne materialet beton til rå skønhed.

Safaristolen af Kaare Klint. Er helt fantastisk. Både funktionen og designerens mod i forhold til at mikse materialerne kanvas, læder og messing. Det er også et udtryk, som vi arbejder meget med i vores egen kollektion: At materialerne taler deres eget sprog, og at designet er mindre vulgært, end hvad man ofte ser i dag. Jeg har selv for nylig fået to safaristole i kanvas og i vintageudgave.

Our Legacy. Det er interessant, når tøj bliver beklædning, hvor detaljer og tekstiler er velovervejede, og pasformen tilpasser sig over tid, fordi materialet lever. Jeg kan godt lide naturmaterialer og rå tekstiler som fx uld eller en simpel T-shirt, hvor snittet er anderledes. Jeg går hovedsaglig i svenske brands som Hope, Our Legacy, AO, Acne og Whyred, og denne skjorte fra Our Legacy i sort ruskind er fantastisk.