Kate Moss er ikke bare et stilikon. Hun er et af verdens største af slagsen. Hun har nærmest egenhændigt gjort Hunter-gummistøvlen til et eviggrønt it-item, og hendes grungede 90'er-stil bliver kopieret om og om igen. Hun har designet tøj for TopShop, håndtasker for Longchamp og prydet hundredevis af forsider. Kate Moss er, både med sine skandaler og sine successer, simpelthen en uundgåelig figur i modeverdenen post 1990.
Lige nu er der godt nyt for fans af den legendariske supermodel. 2. juni lancerer onlinemodeshoppen NET-A-PORTER nemlig en kollektion, som designet er designet af Kate Moss for det franske mærke Equipment, der er kendt for gode skjorter og mens wear-inspirerede designs. Kate Moss har tidligere samarbejdet med brandet, da hun poserede for deres SS16-kampagne sammen med model Daria Werbowy.
– Vi elsker, at Kate har været så involveret i alle dele af processen, hvert skridt på vejen. Samarbejdet har været ubesværet, fordi hun har haft en relation til vores brand igennem mange år, og vi ser frem til at udvide den relation igennem mange flere, udtaler Equipments administrerende direktør Jack Schwefel om samarbejdet i en pressemeddelelse.
Skitser fra arbejdet med kollektionen. Foto: Equipment.
Den nye kollektion består af smukke skjorter, brede bukser og slip dresses, sæsonens store kjoletendens, i de klassiske Kate Moss-nuancer, sort, hvid, grå og rød – og så naturligvis et par items i leopardprint også. En diskret Bowie-hyldest har også sneget sig ind i kollektionen i form af en sweater og en skjorte med Ziggy Stardust-inspirerede lyn.
Kate Moss er selv i front i kampagnen, flankeret af Susie Cave, tidligere model, designer og gift med musiker Nick Cave, og Ella Richards, model og barnebarn til Rolling Stones' Keith Richards – så stjernestøv mangler der ikke.