Dansk brand har fundet vej til Hollywood

Dansk brand har fundet vej til Hollywood

Som forælder ønsker du helt sikkert det allerbedste for dine børn. Derfor har du sikkert også søgt både højt og lavt efter det ideelle hverdagsoutfit, der matcher dine børns unikke væremåder og personligheder.

Du leder måske efter noget, der fremhæver individualitet uden at være prætentiøst. Eller styles der er behagelige og ligefremme - men ikke fremstår alt for laid back. Det kan også være, at du er på jagt efter tøj af høj kvalitet, som fremhæver det modige og selvstændige udtryk.

Hvis noget af dette vækker genklang hos dig, så skal du helt sikkert holde øje med det danske brand Sometime Soon. Med nysgerrighed og inkludering som en gennemgående retning i alt, hvad de laver, griber Sometime Soon ind i modetrends uden at negligere personlighed.

Mød Cathrine Høilund, der er Sometime Soons Founder, Lead Designer og Creative Responsible.Cathrine-højlund---designer-sometimesoon.jpg

Hvorfor Sometime Soon?

Navnet Sometime Soon kom ret hurtigt til mig, og det betyder direkte oversat “lige om lidt”. For mig repræsenterer Sometime Soon alle de håb og drømme, vi har for vores børn. ”Lige om lidt” bliver du stor. ”Lige om lidt” lykkedes du med det, du har øvet dig på eller brænder for. Sometime Soon handler om at give vores børn de absolut bedste forudsætninger for at jagte deres drømme og om at give dem troen på, at de kan gøre hvad som helst!

Kan du uddybe brandets ’I will change the world’ pay-off?

At ændre verden handler for mig om de små ting i hverdagen. At bede vores børn om at ændre verden er et alt for stort ansvar at lægge på små skuldre, og det har aldrig være det, der har ligget i den sætning for mig. Til gengæld kan vi som voksne være med til at give vores børn troen på, at selv små ting i hverdagen kan gøre en stor forskel for andre. Små ting i hverdagen kan have en stor betydning for de mennesker, der er omkring os. Et smil. En hjælpende hånd. Et ”skal vi lege?” i skolegården.

Hvem er Sometime Soon til?

Sometime Soon er til børn fra 3-14 år på tværs af alle køn, individualitet og diversitet.

Hvordan inspireres brandet af de børn, som I designer til?

Brandet er inspireret af børn og deres nysgerrighed på verden.
Som mor til tre børn (to drenge og en pige) opdager man hurtigt, hvor inspirerende børn er i alt, hvad de gør. Sådan er det med mine egne børn, og sådan er det med alle de børn, jeg møder og ser omkring mig. Deres glæde, optimisme og individualitet uanset hvor de er i livet, er noget af det, jeg beundrer allermest, og som jeg ønsker vores kollektioner skal reflektere. Derfor er der også i alle kollektioner fokus på empowering statements, der gerne skulle give et smil på læben hos både børn og voksne.

Stmrevolution-tee.jpg

Stmrevolution tee - RRP 199.95 kr.

Fortæl os mere om brandets æstetiske udtryk.

Sometime Soon’s design direction har stærke rødder i internationale streetwear-vibes og storbylivets puls. Her er masser af referencer til voksenmode og til alle de ting, jeg selv holder meget af: Musik, kunst, design og en afslappet og eventyrlysten livsstil. Sometime Soon er stilfuld men komfortabel børnemode, der giver børn plads til at udleve deres individualitet og nysgerrighed på livet.

Hvad er din absolutte yndlingsstyle fra SS22 kollektionen?

Min for-evigt yndlingsstyle er og bliver vores REVOLUTION t-shirt. Den repræsenterer alt, hvad Sometime Soon står for på den fineste måde, og så findes den endda i seks farver!

Vidste du at..

Sometime Soon er Hollywoodstjernernes favorit brand. Styles er vist på bl.a. Kardashians børn, Kanye Wests børn og Madonnas børn adskillige gange. I Danmark har flere influencers også taget godt imod brandet, og du vil helt sikkert møde Sometime Soon på din Instagram i fremtiden.