Karl Lagerfeld: ”Jeg ville gøre noget, som vi aldrig har gjort før”
Det franske modehus Chanel har haft alle de største topmodeller foran linsen og skabt kampagner i bokseringen, på marken, til familiefesten og i photobooths. Denne sæson skulle noget nyt til. Se efterårets kampagne her.
"Jeg ønskede at lave kollager. Jeg elsker kollager, og den kollektion egner sig specielt godt til det. Det er en inspiration uden rødder – [fyldt med] spontanitet. At lave kollager med en computer har ikke været muligt før," afslutter Karl Lagerfeld.
Kampagnen, som er skudt af Karl Lagerfeld selv og stylet af Carine Roitfeld, viser kun én enkelt taske, som ellers er, hvad modehuset er bredest kendt for, og netop dette er et valg, som Karl Lagerfeld tog, før kampagnen blev lavet. "Jeg var træt af at se en pige med en taske i hånden," siger Karl Lagerfeld til WWD og fortsætter "Jeg ville gøre noget andet, som vi aldrig har gjort før."
Vi glæder os over kampagnen med de smukke modeller, som blandt andet tæller Chanel 'muse' igennem mange år – Mariacarla Boscono.