Chanel Campaign Fall 2016
Foto: PR

Karl Lagerfeld: ”Jeg ville gøre noget, som vi aldrig har gjort før”

Det franske modehus Chanel har haft alle de største topmodeller foran linsen og skabt kampagner i bokseringen, på marken, til familiefesten og i photobooths. Denne sæson skulle noget nyt til. Se efterårets kampagne her.

Når det kommer til Karl Lagerfeld, er der ingen grænser. "Jeg ønskede at have en anden tilgang til efterårets kampagne og også til Chanels image," siger Karl Lagerfeld til Women's Wear Daily. Og hvis det er nyt, som Karl Lagerfeld synes, der skal til, så sker det. Se bare hvordan han rykkede hele systuen til Grand Palais og frem på podiet under fremvisningen af modehusets couture-kollektion, som en fejring af håndværket og hans systue.

LÆS MERE: Eksklusivt interview med Susan Sarandon: "Man skal leve, ikke blot eksistere"

"Jeg ønskede at lave kollager. Jeg elsker kollager, og den kollektion egner sig specielt godt til det. Det er en inspiration uden rødder – [fyldt med] spontanitet. At lave kollager med en computer har ikke været muligt før," afslutter Karl Lagerfeld.

LÆS MERE: Få et smugkig på Nike og Louis Vuittons designer Kim Jones' samarbejde her

Kampagnen, som er skudt af Karl Lagerfeld selv og stylet af Carine Roitfeld, viser kun én enkelt taske, som ellers er, hvad modehuset er bredest kendt for, og netop dette er et valg, som Karl Lagerfeld tog, før kampagnen blev lavet. "Jeg var træt af at se en pige med en taske i hånden," siger Karl Lagerfeld til WWD og fortsætter "Jeg ville gøre noget andet, som vi aldrig har gjort før."

Vi glæder os over kampagnen med de smukke modeller, som blandt andet tæller Chanel 'muse' igennem mange år – Mariacarla Boscono.

LÆS MERE: "Det er det bedste, jeg har gjort for min hud længe. Den gør en kæmpe forskel"

LÆS MERE: Lige landet: de 6 bedste køb denne uge

LÆS MERE: "Sex er det eneste, der er værd at leve for"