-
Tidligere "Bachelor" afslører relation til Sofie
-
Alexander Wessel Rasmussen og Ida Karstoft afslører: Vi er kærester
-
Laurids og Sofie afslører deres fremtidsplaner
-
Sofie takker nej til reklamejobs efter "Bachelerette"
-
Anton fra “Bachelorette” jubler: Nu er vi kærester!
-
To timer efter hjemkomst: Laurids tvunget til at rejse ud af landet
-
Det tænkte Sofie under kysset med Oliver
-
Winnie Topp efter operation: Giver status på helbredet
-
Hvor sødt! Sådan har Laurids og Sofie foreviget minderne fra "Bachelorette"
-
Petra forklarer: Derfor bliver "Bachelor" fravalgt til fordel for "Bachelorette"
-
Carl-Emil havde særlig kvinde med på rød løber
-
Simon om kærligheden efter "Bachelorette": Jeg har lidt kørende
-
Se alle billederne: Så vild var "Bachelorette"-finalen
-
Adam afviser Reddit-rygter
-
Mie og Adam gik fra hinanden efter seks måneder: Derfor taler de ikke sammen i dag
-
Adam blev væk fra finalefesten: Nu forklarer han årsagen
-
Gravide Mille Funk stråler på rød løber: Starter mødregruppe med Jenna
-
Sofie Martinusen afslører sød historie bag nyt look
-
Lauritz fandt kærligheden i flyet på vej hjem fra "Bachelorette"
-
Adam udeblev fra "Bachelorette"-finale: Nu reagerer Mie
Her er dagens bedste nyhed til jer, der nægter at undvære kaffen
Du kan roligt drikke én ekstra kop kaffe i dag.
Vi danskere elsker kaffe. Faktisk så meget, at vi ifølge en større europæisk rapport regnes for at være det fjerde mest kaffedrikkende land i verden – kun overgået af Finland, Østrig og Sverige. Analyseinstituttet Norstat Danmark har lavet en undersøgelse for Nespresso, der viser, at danskerne i snit drikker 1,24 kop kaffe om dagen. Et tal der er noget højere, hvis man modregner børn og dem, der slet ikke drikker kaffe. Det forklarer de lange morgenkøer ved kaffemaskinen på arbejdspladsen.
LÆS OGSÅ: Mange danske kvinder har problemer med forstoppelse - sådan får du det bedre
Selvom vi er vilde med kaffe og drikker afsindig meget af det, har det ikke altid været nemt at være en kaffeelskende nation, for ofte sker det, at den sorte bryg anklages for at være både kræftfremkaldende, usund, vanddrivende og afhængighedsskabende.
Men nu er der gode nyheder til alle jer, der tænker på en dampende kop kaffe som det første, når I står op. Et nyt studie foretaget af 23 forskere viser nemlig, at der på baggrund af hundredvis af undersøgelser ikke kan påvises en sammenhæng mellem kaffe og kræft. Det skriver BBC. Siden 1991 har kaffe ellers været en del af forskernes liste over fødevarer, der er under mistanke for at forårsage blærekræft. Men efter det nye studie har kaffe skiftet fra kategori 2, der er fødevarer i risikozonen, til kategori 3, der indeholder fødevarer der ikke har en bevist risiko for at forårsage sygdomme.
Forskere inddeler fødevarer i fire kategorier i alt, hvor ting i kategori 1 eksempelvis er rygning, fordi forskere føler sig overbeviste om, at det fremkalder kræft, og ting i kategori 4 er fødevarer, der på ingen måde formodes at være kræftfremkaldende. Selvom kaffe ikke befinder sig i kategori 4 endnu, er der ud fra det nye omfattende studie at dømme, ikke noget der tyder på, at vi får kræft af vores nationaldrik. I hvert fald ikke som det ser ud lige nu, så drik du bare din næste kop kaffe i fred og med foreløbig ro i maven.
LÆS OGSÅ: Mettes dagbog 18: ”Alle dårlige tanker stod i kø i mit hoved, og jeg var totalt tudefjæs"
LÆS OGSÅ: Sådan sender du din teenager sikkert på festival
LÆS OGSÅ: "Jeg følte mig fyret som mor"