sponsoreret indhold
Dansk brand tager kampen op mod uopnåelige fitness-standarder på Instagram: "Do what you can"
SPONSORERET indhold

Dansk brand tager kampen op mod uopnåelige fitness-standarder på Instagram: "Do what you can"

Blogger-, personlig træner- og iværksætter kvinde, Mette Lyngholm, har stiftet brandet EYDA, hvis mission er at gøre op med de uopnåelige fitness standarder der ofte kommer til udtryk på sociale medier som Instagram.

19. okt. 2020 | Livsstil | EYDA

Uopnåelige fitness standarder

For mange Instagram brugere, er det bestemt ikke unormalt at ens ”nyheder” er fyldt med billeder og videoer hvor alt fra personlige trænere, online coaches og sportsmærker opfordrer dig som modtager, til at starte med at træne i jagten på drømmekroppen. Personerne eller modellerne på disse billeder og videoer er for det meste særdeles veltrænede og så er de iført det nyeste inden for træningstøj, hvis primære formål er at det skal se godt ud.

At få drømmekroppen som ligner fitness modellernes vil dog kræve en umådelig mængde af timer i fitnesscenteret, hvilket kan være svært at få til at hænge sammen i en travl hverdag, hvor børnene, familien og arbejdet jo også skal passes. Træningstøjet som modellerne så ofte poserer i, ser som regel super godt ud, men hvor behageligt er det egentligt at have på og vil man i det hele taget føle sig tilpas i det, er så spørgsmålet.     

"Vi tror ikke på uopnåelige standarder. Vi lever i et præstationssamfund og man bliver nemt fanget i ideen om, at man hele tiden skal gøre mere.”

Eyda - træningstøj.jpg

Tager nu kampen op

Mette Lyngholm er professionel blogger og tidligere personlig træner. Hun bor sammen med sin kæreste og deres to børn, og kender derfor om nogen til en hverdag hvor familien fylder rigtig meget, og den tid det tager at have 2 små børn. I skrivende stund har hun over 60.000 følgere på Instagram, hvor hun flittigt deler ud af sin hverdag med hendes familie og sin træning. Grundet sin baggrund inden for fitness og personlig træning, samt hendes erfaring med brugen af Instagram, kender hun alt til det glansbillede der tegnes på sociale medier, og det pres der for nogen følger med. Noget, som hun gerne vil tage kampen op imod.

“Do What You Can” er vores måde at sige, at man ikke skal noget, men kan gøre det der er muligt, med de ressourcer man har.”
Eyda træning.jpg

Træningstights til enhver form for aktivitet

I forbindelse med Mette Lyngholm’s egen passion for træning, har hun ofte haft svært ved at finde træningstights der matchede hendes behov. At finde nogle der var flotte og sikkert så godt ud på billeder var ikke et problem, men enten var de gennemsigtige, havde dårlig pasform eller også skulle de trækkes op utallige gange under en løbetur. Lige netop dette problem, dannede grobund for idéen til EYDA, som hun senere stiftede.
EYDA producerer sportstøj til kvinder, hvor fokus omkring designet er, at det skal være behageligt at have på. Som Mette selv udtaler: “Hvis man føler sig komfortabel i sit træningstøj, så træner man bedre”.

”Vi vil gerne sætte fokus på, at det er helt naturligt med folder og deller på maven. En mave buler når man sidder ned, og man sveder når man træner. Sved er ikke pinligt. Tværtimod så synes jeg, at det ser sejt at give den så meget gas, at der kommer svedmærker på tøjet.”

Træning er for alle

Hos EYDA er træning for alle, uanset kropsform og størrelse. Dette ses tydeligt på diversiteten blandt de modeller, der bruges på både deres hjemmeside og Instagram-profil. Tøjet vises nemlig frem på forskellige kroppe og i størrelserne XS-XL. 

Eyda - træning.jpg