Bliv årets kunstner og få dit værk ud i hele landet
Nu introducerer Eurowoman i samarbejde med illy en landsdækkende konkurrence – 'a cup of art' – hvor du har mulighed for at blive årets kunstner.
Sponsoreret af:illy
Der er gode nyheder for landets mange aspirerende
kunstnere!
Denne sommer sætter illy og Eurowoman nemlig spot på landets mange
upcoming kunstnere i kampagnen: illy x Eurowoman – a cup of art 2025. Med en landsdækkende konkurrence giver vi nu dig, der har et spirende kunstnerisk talent, mulighed for at designe dit bud på årets illy-plakat. Det eneste krav er, at der
skal indgå en illy-kaffekop i motivet.
Du bestemmer selv, om det skal være i form af billedkunst, foto, illustration, graffiti, grafisk design eller noget helt andet. Vinderen af illy x Eurowoman – a cup of art 2025 får sin plakat trykt og solgt i hele landet, og derudover bliver vinderen:
– offentliggjort ved et større event for folk i branchen. – portrætteret i
magasinet Eurowoman med vinder-værket som omdrejningspunkt. – eksponeret i
både video og tekst på Eurowomans digitale kanaler.
Samarbejdet mellem illy og Eurowoman er ikke tilfældigt. Måned efter måned
sætter Eurowoman nemlig fokus på nogle af samtidens kunstnere, både
herhjemme og i udlandet.
”Jeg er virkelig glad og enormt stolt af lanceringen af ’a cup of art,’ hvor vi i samarbejde med illy nu har mulighed for at række ud til landets kreative talenter. Håbet er at kunne give upcoming kunstnere et skub på vejen, og i den proces er illy en perfekt samarbejdspartner,” siger chefredaktør Anne Lose.
Det italienske kaffebrand har i mere end 30 år bygget
deres brand op omkring en stærk kulturarv, hvor kunsten spiller en helt central
rolle. Carlo Bach, Creative Director for illy, fortæller:
”I 1992 skabte vi illy Art Collection og har sidenhen samarbejdet med kunstnere overalt i verden, både de etablerede og de spirerende talenter. En af vores helt store drivkræfter er at forbinde kaffeøjeblikket, som også er et kreativt øjeblik, med kunstens skønhed. Det gør vi blandt andet ved at give lovende kunstnere mulighed for at øge deres synlighed, eksperimentere og vokse gennem stipendier og udstillingsprojekter. Derfor glæder vi os meget til at udforske den store talentmasse i Danmark.”
En kompetent jury
Ud over Anne
Lose og Carlo Bach tæller juryen et bredt udsnit af toneangivende stemmer inden for den danske kunst- og designscene. Alle jurymedlemmer brænder for det kreative håndværk og glæder sig over at være med til at bane vejen for en aspirerende, dansk kunstner.
Årets jury er: Anne Lose, chefredaktør, Eurowoman Carlo Bach, Creative Director, illy Alice
Folker, gallerist, Alice Folker Gallery Nicolai Anker, Art Manager & Partner,
The Darling Line Dalgaard, Director, V1 Salon Maria K. Themsen, Art Editor og Lecturer Tine
Bek, Visual Artist Julia Q. Silbermann, Director, CHART
illy blev grundlagt i 1933 med en enkel drøm om at tilbyde kaffedrikkere ’verdens bedste kaffe’. Her over 90 år senere er drømmen den samme, for illy har altid haft kvalitet som pejlemærke og udvælger blandt andet kun bønner blandt de 1 % bedste Arabica-bønner. Udover den tætte forbindelse til kunst arbejder illy på verdensplan med at finde de bedste løsninger for at afbøde effekterne af klimaforandringer og for at intensivere produktionen af bæredygtig kaffe. Det har betydet, at illy er certificeret af B Corp og dermed anerkendt for, at virksomheden er sit sociale og miljømæssige ansvar bevidst, samt har modtaget en anerkendelse som en af ’Verdens mest etiske virksomheder’ hele 11 år i træk.