Filippa Ks kreative direktør: ”Simpel er ikke det samme som kedelig”
SPONSORERET indhold

Filippa Ks kreative direktør: ”Simpel er ikke det samme som kedelig”

I en modetid, hvor tendenserne skifter som lyskryds har Filippa K en anderledes tilgang.

Foto: FilippaK, Stockholm Fashionweek
31. aug. 2015 | Mode | Eurowoman

I anledning af modeugen i Stockholm har vi taget en snak med kreativ direktør hos Filippa K, Nina Bagstedt, om den kommende sommerkollektion, og brandets utraditionelle holdning til modens luner i en tid, hvor der hele tiden kommer nye tendenser at jagte, og overforbruget trives.

Hvordan håndterer I udfordringen med at holde Filippa K relevant?
Vi tror på at skabe tøj som holder – både i stil og i kvalitet. Vores udtryk er enkelt og minimalistisk med fokus på et godt snit tilsat velovervejede detaljer. Formålet er, at du aldrig bliver træt af dine produkter fra Filippa K, men derimod kan opdatere dit look og udtryk ved at tilføje noget nyt til det, du i forvejen har. Måske er det årsagen til at Filippa K har været en succes i så mange år.

Hvad er din holdning til de hurtigt skiftende tendenser indenfor mode?
Jeg synes, det er interessant, men ikke noget jeg tillægger så stor værdi. Jeg synes personlig stil meget mere interessant. Jeg er ikke sikker på om trends overhovedet ændrer sig. På mig virker det som om, der selvfølgelig er nogle mindre variationer og ændringer, men trends vender tilbage med tiden – ligesom sæsonerne.

Hvordan skelner du mellem simpel og irrelevant stil?
Simpelt er ikke det samme som kedeligt, men det kan det sagtens være. Det er altid op til brugeren at gøre produkterne spændende. Interessant behøver ikke at være ekstravagant eller eklektisk. Jeg har svært ved at se en enkel eller minimalistisk stil som irrelevant.

Hvad tror du er årsagen til Filippa Ks succes?
Vi tror på at skabe langtidsholdbare mode, og det har vi altid gjort. Vi er tro mod vores kerneværdier og gennemskuelige overfor vores kunder i forhold til, hvad vores brand står for.

Hvad er de stærkeste produkter fra jeres AW15 kollektion som er online nu?
Vores Ina frakke har det perfekte fald, længde og fylde i tekstur. Den er detaljeret, uden at være for meget. En perfekt efterårsfrakke, der passer til alt og kan bruges i mange år. Vi er også stærke på strik denne sæson, og sættet med matchende nederdel er et sæt, du har lyst til at bruge hver dag. Enkelt men stadig iøjnefaldende.

Strik til 1.200 kr, Nederdel til 1.100 kr., Jakke til 3.500 kr. 

Kan du beskrive din SS16 kollektion og inspirationen bag det?
Vores SS16 kollektion er inspireret af et afslappet og solrigt LA. Looket er friskt og feminint med en masse naturlige farver og materialer. Silhuetterne varierer og kan bæres alene på varme sommerdage, men også nemt i lag på kølige forårsdage.













I kampen for en mere bæredygtig modecyklus har Filippa K lanceret et nyt initiativ, hvor du kan leje dele af SS16-kollektionen over nettet. Læs mere her

LÆS OGSÅ: COS og HAY lancerer møbelsamarbejde  

LÆS OGSÅ: Se højdepunkterne fra modeugen i Stockholm