Satser på større møbler: Søstrene Grene åbner længe ventet webshop
Foto: Søstrene Grene Den nye webshop vil give mulighed for større møbler, lyder det fra Søstrene Grene.

Satser på større møbler: Søstrene Grene åbner længe ventet webshop

Den danske kæde udvider og satser stort på online-handel fremover – og så overvejer de at ændre antallet af fysiske butikker.

Hvis du har forsøgt at købe det seneste nye fra Søstrene Grene over nettet, har du klikket forgæves.

Indtil nu.

For hvor ejerne bag butikken med de to søstre 'Anna og Clara' som frontfigurer hidtil har ønsket at holde shopping-oplevelsen analog med hele 245 fysiske butikker, ændrer virksomheden nu kurs. Det skriver Finans.dk.

LÆS OGSÅ: Ikonisk IKEA-produkt stopper: Du har modtaget dit sidste af slagsen

I fremtiden venter en større digital transformation, hvor den nye webshop - der længe har været meget efterspurgt blandt kunderne - er toppen af isbjerget.

– Webshoppen er en lille del af den store digitale transformation, vi er i gang med. Vi har tidligere nærmest sat en ære i at være så analoge som muligt, men nu har vi ambitioner om at udvide med et digitalt univers i tråd med vores kerneværdier, siger administrerende direktør og medejer, Mikkel Grene til Finans.dk. 

Satser på større møbler

Noget af det, som kunderne kan se frem til, er, at den kommende online butik åbner op for et lager, som kan sælge større møbler, end butikskæden hidtil har kunnet rumme, mens de fysiske butikker i stedet kan få langt mere fokus (og plads) til nips, som Søstrene Grene altid har haft som et varemærke.

Til Finans.dk oplyser den danske butikskæde også, at de overvejer at skære ned på antallet af fysiske butikker, men at de til gengæld ønsker at gøre nogle af disse butikker endnu større, så de kan mere, end de kan i dag.

Søstrene Grene blev grundlagt i 1973 i Aarhus af Inger Grene og hendes mand. Den er den dag i dag stadig familiedrevet af hendes to sønner, og kæden findes nu i 15 forskellige lande. I seneste regnskabsår havde virksomheden en omsætning på knap 900 millioner kroner, hvor overskuddet var mere end fordoblet til 77,5 millioner kroner.

Som det forlyder nu, vil webshoppen blive lanceret i begyndelsen af 2020.

Se, hvad vi ellers skriver om: Møbler og Sociale medier