Rebecca Laudrup

Foto: Privat Rebecca balancerer morrollen, så hun både er nærværende med datteren og har vigtig mig-tid.

Rebecca Laudrup: "Med den mentalitet har jeg smidt fem kilo"

I stedet for at slå sig selv oveni hovedet for ikke at træne nok, klapper hun sig selv på skulderen for trods alt at få det gjort. Mød Rebecca Svejborg-Laudrup, der nyder al mad med måde, elsker at bokse og takker sin krop for at være sej.

Rebecca om mad

Jeg begynder min morgen med … at strække ud, da jeg har en ryg, som desværre ikke er helt på toppen efter for meget crossfit, en hård graviditet og et år med amning og en baby på armen. Derefter drikker jeg en kaffe med havremælk, som min mand har lavet til mig, og så ser jeg nyheder i fem minutter, inden dagen med en tumling for alvor går i gang.

Det sundeste i mit køleskab er … sæsonernes frugt og grønt. Vi følger sæsonerne herhjemme og spiser primært kun økologisk. Men vi har altid bananer, æg, peanutbutter og blåbær i køleskabet, så vi kan lave sunde bananpandekager.

Hvis jeg går sukkerkold … spiser jeg chokolade, vandmelon, ærter eller pastiller fra True Mints, drikker Pepsi Max eller is-latte, eller også napper jeg resten af min datters croissant, som vi har købt på vores daglige gåtur. Intet er forbudt, det hele er bare med måde.

LÆS OGSÅ: Hjemme hos Rebecca Laudrup: ”Den skandinaviske stil, hvor alt er minimalistisk, er ikke så meget mig”

For mig er aftensmad … kaos og hygge på én og samme tid. Vi får Sense-måltidskassen fra Aarstiderne, som er nem og overskuelig at lave i hverdagen. Med en etårig er der meget mad på gulvet, oprydning, og afbrudte snakke, og sådan er det. Men om fredagen har vi date-night, hvor vi spiser, når vores datter er puttet, og så kommer vinen på bordet.

En kur, jeg aldrig glemmer, er … den, som jeg gik på, da jeg skulle tabe mig som 17-årig. Jeg var overvægtig som barn og tog et valg om at ændre mit liv, inden jeg blev 18. Jeg tabte mig næsten fem kilo på en uge. Jeg gør aldrig sådan noget igen. Jeg er meget imod slankekure og tror ikke på dem.

Mit forhold til mad … har virkelig ændret sig, siden jeg mødte Lasse Overgaard, som er onlinecoach indenfor vaner, vægttab og ernæring. Hele hans univers omhandler selvkærlighed, så intet er forbudt. I stedet for at slå mig selv oveni hovedet over, at jeg kun fik trænet én gang denne uge, så vender han det om til, at det er vildt sejt, at jeg faktisk nåede at træne. Flyt det over til noget positivt i stedet for.

Og da intet er forbudt at spise, craver jeg ikke bestemte ting, og jeg overspiser heller ikke, når det så er der, for i princippet kan jeg spise det igen i morgen. Med den mentalitet har jeg smidt fem kilo på et par måneder uden at føle, at jeg har ændret særligt meget i mit liv. Det er en kæmpe befrielse.

Jeg under mig selv … at nyde det, jeg spiser. Dårlig samvittighed gør jo ikke, at kalorierne forsvinder.

LÆS OGSÅ: Sarah Grünewald: "Jeg trives ikke med, når noget er forbudt"

Rebecca om træning 

Motion er for mig lig med … et pusterum og et energiboost, som er vigtigt for mit humør og mit sind.

Jeg træner … boksning med en privat træner. Det er en investering, som jeg ikke vil gå på kompromis med. Jeg kan leve rigtigt længe på den ene gang om ugen, for jeg er simpelthen så glad efterfølgende.

Min største sportspræstation er … at jeg trænede mig op til at løbe 10 kilometer på et par måneder. Det var et Sparta-løb, hvor jeg samlede næsten 10.000 kroner ind til Gigtforeningen til ære for min storebror, som har en gigtsygdom og derfor måtte stoppe sin fodboldkarriere.

Jeg bliver motiveret af … mit tøj. I stedet for at veje mig, prøver jeg mit tøj. Ting, der førhen sad stramt, som så sidder løsere og flottere, kan motivere mig til at blive ved. Og omvendt, hvis der er noget, som ikke sidder supergodt, bliver jeg motiveret til at give den en ekstra skalle.

Min næste træningsinvestering bliver … yogatimer. Jeg dyrkede yoga under min graviditet, og det styrkede både min krop og trænede min vejrtrækning. Jeg var så dygtig til at lytte til min krop, da jeg havde et barn i maven, og det er ærgerligt, at jeg ikke også giver mig selv den tid og kærlighed nu, hvor det ”bare” er mig. Det synes jeg faktisk, at jeg fortjener.

LÆS OGSÅ: Sofie Buus: ”Jeg har droppet slankekursmentaliteten”

Rebecca om sin hverdag

Hverdagslykke er … at vågne efter en god nattesøvn, få en lækker kaffe, være ude i solskinsvejret, høre lydbog og se glæden i min datters øjne, når vi er på legepladsen. At balancere at være nærværende med hende og samtidig udnytte hendes lur til at træne, få et varmt bad og bruge tid på mig selv.

Det er vigtigt for mig at være sund, fordi … det gør godt for så mange ting. Sundhed er ikke kun en stærk krop; ligeså vigtigt er det at have mentalt overskud, ro og god energi.

Mine skønhedsfavoritter er … E.X.F.O. Cleanse fra pHformula og Niacinamide Lifting Mist fra Woods Copenhagen. Jeg bruger begge produkter hver dag, og det er som at besøge en spa.

Det bedste ved min krop er … at den har kunne bære og føde et barn. Det er så vildt, at den har kunne udvikle sig så meget og samtidig være tilbage til ”normalen”. Bevares, der er kommet nogle strækmærker, og huden er blevet blødere, men den er så sej. Jeg er taknemlig for den.

Hvis jeg kunne ændre noget ved mig selv … ville det være at kunne anerkende mig selv og mine succeser lidt mere. Grundet mit efternavn har jeg altid været meget ydmyg og tilbageholdende omkring mine succeser, så folk ikke skulle tro, at jeg var arrogant eller forkælet.

Selvom jeg er taknemlig for de privileger, der har fulgt med i mit liv, så har det hele ikke være rosenrødt. Jeg har kæmpet for at være der, hvor jeg er i dag, og jeg skal blive bedre til at være sødere mod mig selv og tro på, at det er godt nok.

LÆS OGSÅ: Drew Sycamore: "Jeg skal selv synes, at min krop er lækker at være i"

Rebecca Svejborg-Laudrup, 27 år

SoMe & Community Manager hos beautybrandet Lulab, influencer og forfatter til bogen ”Jeg finder altid hjem”. Gift, mor til Ellen, 1, og datter af tidl. fodboldspiller Michael Laudrup.

Instagram: @rebeccalaudrup10

Se, hvad vi ellers skriver om: Sund kost, Vægttab og Træning