1) Komplette kontaktinformation
Vi ved alle sammen, hvor irriterende det er, hvis man modtager en e-mail fra én, som man ønsker at ringe op, og der så ikke er noget telefonnummer let tilgængeligt. Det er derfor essentielt, at e-mail signaturen indeholder alle dine kontaktinformationer:
Fulde navn
Virksomhedens navn
Titel
E-mail adresse
Adresse
Telefonnummer
Evt. info-mailadresse
Website adresse
Links til de sociale medier
2) Link til de sociale medier
Hvis jeres virksomhed er aktiv på de sociale medier, hvorfor så ikke gøre opmærksom på det i mailsignaturen?
Som virksomhed kan man nogle gange tage for givet, at ens kunder er klar over, at man har en tilstedeværelse på diverse sociale medier, men det er langt fra altid tilfældet. Derfor kan det være en rigtig god ide at inkorporere links i e-mail signaturen, så de kunder, man har mailkorrespondance med, bliver opmærksom på, hvor man ellers kan møde virksomheden.
3) Opdeling ml. besked og signatur
Rent visuelt er det vigtigt, at man laver en visuel adskillelse mellem selve meddelelsen og signaturen – et helt simpelt tip, men helt afgørende for modtagerens oplevelse af at læse e-mailen. Det kan gøres meget enkelt med fx to bindestreger over den første linje i signaturen.
4) logoer, billeder, FB-ikoner mm.
Vær opmærksom på at nogle e-mail systemer ikke kan "læse" grafiske elementer. Det er derfor vigtigt, at grafiske elementer ikke er en afgørende del af signaturen, men blot en fed detalje for de modtagere, der kan se dem. En god ide er at afprøve signaturen på forskellige systemer, så man ved, hvordan signaturen reagerer på fx Hotmail, Outlook og Gmail.
Kilde: Digitalworks.dk
LÆS OGSÅ: "5 tips: Sådan bliver du iværksætter"