Giv et blad i julegave. Eller forkæl dig selv med en skøn julegave. Priser fra 149 kr.

H&M Arket
Foto: PR

H&M og Arket

Eksklusivt: Kom med indenfor i Arkets første butik i København

Så er der atter store nyheder fra vores favorit mod nord. H&M lancerer endnu et brand i deres portefølje, som skal hedde ARKET.

H&M har gode nyheder til alle, der elsker tidløst design og god kvalitet. I morgen slår de dørene op til deres nye mærke og butik, ARKET.

LÆS OGSÅ: Vogue udnævner dette danske taskemærke, som det næste

– ARKET vil tilbyde en bred vifte af garderobefavoritter til mænd, kvinder og børn og desuden et mindre, kurateret udvalg til boligen. Den overordnede linje er kvalitet i simpel, tidløst og funktionelt design. Der vil være produkter i forskellige prisklasser, men højere end i H&M, med fokus på materialer, funktion og pasform, skriver H&M's CEO, Karl-Johan Persson, i en pressemeddelelse fra marts 2017.

Arket.

Til at begynde med åbnede den første butik i London, nu København og samtidig kan mærket også købes online på arket.com

På den ikoniske adresse Købmagergade 33 i et at de gamle byhuse fra 1733 vil den første Arket-butik få sin plads på dansk jord. Her kan du se de første billeder af butikken, der først åbner i morgen: 

Om lokationen siger kreativ direktør Ulrika Bernhardtz i en pressemeddelelse:

– Vi er meget heldige at få chancen for at introducere ARKET til Skandinavien i denne unikke 1800-talsbygning, der giver os en sjælden mulighed for at samle alle delene af brandet på ét plan.

Arket.

I butikkerne vil der også blive solgt udvalgte ting fra andre mærker, og det er en del af filosofien bag, forklarer kreativ chef for ARKET, Ulrika Bernhardtz til Business of Fashion.

– Vi tror på, at det er relevant for den moderne forbruger at samle forskellige mærker under et tag, under én salgskanal og foretage den udvælgelse for dem og gøre det hele nemmere, siger hun.

Arket.

Processen med at skabe ARKET, hvis navn er inspireret af det svenske (og danske) ord for en stykke papir, begyndte for to år siden og kommer som et trin i udviklingen, som H&M begyndte, da de for ti år siden åbnede den første COS-butik. På den måde henvendte de sig til et nyt segment med endnu en unik brandprofil, som vi siden også har set det med & Other Stories. Til brandets portefølje hører også Monki, Weekday og Cheap Monday.

Arket.

– Da vi påbegyndte projektet for lidt over to år siden, lavede vi en meget grundig research og så, at der helt tydeligt var et stort kundegrundlag derude, som efterspurgte klassiske kvalitetsprodukter i et miljø, som skulle være både simpelt og inspirerende, men også blande vores eget fantastiske design med andre mærker. I dag har kunderne meget travlt, og de leder efter bekvemmelighed, men også et sted, de virkelig kan nyde, siger Lars Axelsson, managing director for ARKET til BoF.

Arket.

Med til oplevelsen hører også en café, som vil åbne i de butikker, hvor reglerne tillader det, og servere ny nordisk mad.

Arket.

Arket.

Arket.

Arket.