Dynamit-drengene før
kampen mod Spanien.
Dynamit-drengene før kampen mod Spanien.

VM i fodbold 1986: Dansk dynamit i Mexico

Danmark får ikke noget at fejre ved VM i fodbold i år – for vi er som bekendt slet ikke med. Men for 40 år siden charmerede vores landshold en hel fodboldverden.

logo herognu HER&NU HN

Der var dansk dynamit ved VM i fodbold i Mexico for 40 år siden. I år er der ikke så meget som en sølle dansk knaldperle med ved verdensmesterskaberne, for kvalifikationen endte som en våd fuser.

Artiklen fortsætter under videoen:

Men minderne har vi da lov at have, og i 1986 kunne et dansk herrefodboldlandshold for første gang stille sig klar til en slutrundekamp ved et VM til tonerne af ”Der er et yndigt land”.