Karl Lagerfeld har det i blodet
SPONSORERET indhold

Karl Lagerfeld har det i blodet

17. okt. 2011 | Mode | Eurowoman

Karl Lagerfeld er en mand med umådelig mange designsamarbejder under bæltet, noget som blandt andet har fået designkollegaen Azzedine Alaîa til at beskylde Lagerfeld for at ”sælge ud”. Denne kritik lader dog ikke til at hovedpersonen på, for i et nyligt interview med CNN fortæller Lagerfeld selv, at han mener, at han ”er et omvandrende mærke”.

Karl Lagefeld uddyber: ”Mit navn er Labelfeld og ikke Lagerfeld. Jeg har en form for Alzheimers når det drejer sig om mit arbejde, og det synes jeg er en rigtig god ting. I dag svælger mange alt for meget i, hvad de har gjort, glem det hele og start igen.”

CNN spørger herefter ind til, hvordan han formår at tackle de mange samarbejder og samtidigt stå bag både Chanel og Fendi her til forklarer Kaiser Karl: ”Jeg har det i blodet. Da jeg blev spurgt om jeg ville til Chanel, var mærket ikke trendy. Og jeg ændrede det, fordi jeg fik total frihed til det af ejeren. Det jeg laver, ville Coco [Chanel red.] have hadet. Det er mit job at holde Chanel opdateret.”

Og med samarbejder med alt fra Coca-Cola Light til bil-fabrikanter må der jo være noget om dét med blodet.

Læs også: Karl Lagerfeld og citaterne »