Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

Sådan laver du den ultimative (og sunde) scoremiddag
Foto: Maria Nørregaard Sådan laver du den ultimative (og sunde) scoremiddag

Scoremiddag

Sådan laver du scoremiddagen, der virker

Væk sanserne, og gør klar til en romantisk aften med mad, der giver dig god energi og sender amoriner i luften.

Romantisk mad skal smage fantastisk og vække sanserne. Og der er god fornuft i at planlægge maden til din scoremiddag, så den ikke bliver så tung, at man falder i søvn efter sidste bid. Gå i stedet efter lette retter fulde af smage og dufte, der sender sanserne på rejse, energiniveauet i vejret og blodsukkeret på sikker, stabil kurs, så du kan holde hele aftenen. Der er også råvarer du bevidst kan gå efter til et kærligt klap bagi:

Fennikel – indeholder aromatiske olier, som forbedrer blodgennemstrømningen.
Kalvemørbrød – indeholder masser af zink, der er vigtigt for produktionen af kønshormoner.
Tomater – indeholder det røde farvestof lycogen blandt andet styrker collagen hos kvinder, et stof der blandt andet er med til at bevare formen og spændstigheden på barmen.
Og så er der selvfølgelig den helt visuelle del af maden, for hvem bliver ikke forført af et drys rosenblade over salaten ...

Forret: Fennikelsalat med et feminint touch



Hovedret: Orange-vanilje-marineret kalvemørbrad med hjemmerørt ketchup



Salat: Coleslaw på gulerod og spidskål med vinduer og chili



Dessert: Sund jordbærsoftice og kakaomousse



SE OGSÅ: Bliv slank med brød