Rejina Pyo Eurowoman Interview

Foto: @rejinapyo / Instagram Den sydkoreanske designer Rejina Pyo bor til daglig i London, hvorfra hun designer under eget navn. Kendetegnene er kvalitet, tidsløshed, rene linjer og en overdådig farvepalette.

Designer Rejina Pyo: "Jeg tænker på vores tøj som fremtidens vintage"

Den sydkoreanske designer Rejina startede i 2014 et tøjmærke i eget navn. Her fortæller hun om, hvad der inspirerer hende, Covid-19 og livet i London.

Den sydkoreanske designer lærte at sy som barn, fordi hun ville være designer som sin mor. Efter at have arbejdet for brandet Roksanda, etablerede hun i 2014 mærke i eget navn. Vi tog en snak med hende om inspiration, ­Covid-19 og livet
i London.

Hvad er din designbaggrund?

"Som barn lærte jeg at skitsere og sy af min mor, der arbejdede som designer. Siden da har jeg vidst, at jeg ville gå samme vej og skabe mit eget en dag. Jeg startede på Hongik University i Seoul og tog efterfølgende min kandidatgrad på Central Saint Martins University of the Arts i London."

LÆS OGSÅ: Internettet gik amok over Harry Styles-cardigan: Nu kan du selv strikke den!

Har det påvirket dit udtryk at arbejde for Roksanda Ilcinic?

"Hos Roksanda fik jeg indblik i, hvad det kræver at skabe et succesfuldt mærke. Der er mange facetter i at drive sin egen virksomhed, ud over designprocessen, og det har jeg taget med mig."

Hvor finder du inspiration?

"I de kunstudstillinger, jeg besøger, på rejser og hos de kvinder, der omgiver mig."

Hvad er jeres designæstetik?

"Jeg tror, at vi er kendt for vores modige farvevalg, stærke og flatterende silhuetter, håndmalede print og særlige knapper. Vi tilbyder tidløst design med et overraskende tvist, og jeg tænker på vores tøj som fremtidens vintage."

Hvilket brand ønsker du, at Rejina Pyo skal være?

"Det skal være et livsstilsmærke, som folk kan inkorporere i alle aspekter af deres liv. Vi skal være synonym med bevidst design på tværs af tøj, accessories og interiør."

Har Covid-19 påvirket måden, I designer på?

"Vi har haft den fordel, at vi altid har produceret kollektioner skabt til at blive brugt. Derfor har vi ikke set os nødsaget til at lave drastiske ændringer i vores designtilgang. Til gengæld har vi været nødt til at overveje, hvordan vi fremadrettet skal præsentere tøjet: Hvor skal forbrugerne hen, og hvad laver de i den nye verden?"

Hvad er din yndlingsting at lave i London?

"Jeg elsker at besøge kunstgallerier som David Zwirner, gå på opdagelse på madmarkeder og prøve nye restauranter med mine venner. Jeg håber, at vi alle snart kan samles igen og nyde, hvilken fantastisk by London er."

LÆS OGSÅ: "Nej, modevirksomheder skal ikke frygte de kritiske forbrugere – de skal møde dem med begejstring"

Rejina Pyo.jpg
Giv din garderobe en ekstra farveklat.
Se, hvad vi ellers skriver om: Tøj og London