-
Laurids og Sofie afslører deres fremtidsplaner
-
Sofie takker nej til reklamejobs efter "Bachelerette"
-
Anton fra “Bachelorette” jubler: Nu er vi kærester!
-
To timer efter hjemkomst: Laurids tvunget til at rejse ud af landet
-
Det tænkte Sofie under kysset med Oliver
-
Winnie Topp efter operation: Giver status på helbredet
-
Hvor sødt! Sådan har Laurids og Sofie foreviget minderne fra "Bachelorette"
-
Petra forklarer: Derfor bliver "Bachelor" fravalgt til fordel for "Bachelorette"
-
Carl-Emil havde særlig kvinde med på rød løber
-
Simon om kærligheden efter "Bachelorette": Jeg har lidt kørende
-
Se alle billederne: Så vild var "Bachelorette"-finalen
-
Adam afviser Reddit-rygter
-
Mie og Adam gik fra hinanden efter seks måneder: Derfor taler de ikke sammen i dag
-
Adam blev væk fra finalefesten: Nu forklarer han årsagen
-
Gravide Mille Funk stråler på rød løber: Starter mødregruppe med Jenna
-
Sofie Martinusen afslører sød historie bag nyt look
-
Lauritz fandt kærligheden i flyet på vej hjem fra "Bachelorette"
-
Adam udeblev fra "Bachelorette"-finale: Nu reagerer Mie
-
Mie og Adam blev kærester efter "Bachelorette": Sådan går det i dag
-
Adam ked af det efter brud: "Jeg blev chokeret"
Bolig: Emil Thorups stilfulde kolonihavehus
I nordsjællandske Kvistgård trækker tv-vært Emil Thorup sig tilbage til sin kolonihave, kaldet kolo’en, når livet i byen bliver for stressende. En aften her i selskab med gode venner på terrassen, og Emil bliver klar til at præstere på tv igen.
Du har bygget huset om. Hvad prioriterede du i den ombygning?
– Stort, åbent køkken med kapacitet til at lave mad til mange mennesker, uden det blev campingagtigt. Derefter var terrassen selvfølgelig vigtig og til sidst kom selve tilbygningen, hvor soveværelset nu er. Før var det bare en slags overdækket terrasse, men nu er der helårsisoleret, så man kan overnatte heroppe både i starten og slutningen af sæsonen.
Hvad laver du, når du er her?
– Jeg forsøger at lave så lidt som overhovedet muligt, men jeg har ret svært ved at sidde på min flade ret længe ad gangen, så jeg ordner tit en masse småting. Går og retter lidt på møblerne, pudser vinduer, og så spiser jeg. Jeg spiser simpelthen så meget heroppe.
Hvad er det bedste ved kolonihaven?
– Terrassen og køkkenet. De to bedste investeringer i istandsættelsen. Den enorme træterrasse er lavet i niveau med stuen, så når jeg slår glasdørene til side, føles det hele som ét stort rum. Køkkenet er lavet ret stort i forhold til resten af huset, men det er en generel ting fra min side i indretning og renovering. Mit hus på Frederiksberg har også en stor andel af kvadratmeterne allokeret til køkken, og det er altid her, jeg er, både sammen med min kæreste og med venner og familie. Og jeg har meget mere tid her i kolo’en, så det var en nem beslutning at bygge køkkenet stort og åbent.
STUE Huset er ikke så stort, men kvadratmetrene er godt udnyttet. Køkken, lampe og spisebord fra Ikea.
SPISESTUE Spisebordet er ikke så ofte i brug, daEmil helst spiser ude, når vejret tillader det. Bord og lampe fra Ikea, 7-er-stole fundet i Den Blå Avis, gulvtæppe fra House Doctor, Lyngby-vase fra Hilfling Design, mintgrønne FDB-stole fulgte med huset. Lignende fås hos Hay, dog i andre farver.
LÆS OGSÅ på Rumid.dk: Dyrk marmor-looket
TERRASSE Den 35kvm store terrasse er der, Emil bruger mest tid, når det er godt vejr. Sofa fra Ikea, pude i flere farver fra Broste Copenhagen, velourpude fra By Nord.
SE OGSÅ: Sådan bor Emil Thorup