Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

Coach Sofia Manning har i dag et normalt forhold til mad.
Foto: Mariya Pepelova Coach Sofia Manning har i dag et normalt forhold til mad.

Sofia Manning

Sofia Manning: Jeg var i kurhelvede

Med to børn og eget firma er der ikke tid til fem timers yoga om ugen. Se hvordan coach Sofia Manning alligevel arbejder på at få en sund uge.

Mandag:
– Jeg kigger min uge igennem for at se, om det er en uge, jeg har lyst til at gå i gang med. Hvis det ikke er det, gør jeg noget ved det. Her til morgen beslutter jeg mig af hensyn til mit stressniveau for at aflyse tre ting i løbet af ugen. Senere er der tid til at løbe fem kilometer. Løb fungerer godt for mig, fordi det er så fleksibelt. Med alderen er jeg blevet mere kræsen med min sundhed, på den måde, at jeg ikke længere skal gøre noget bestemt. Jeg gør tingene af lyst, og løb gør mig glad – bagefter. 


Hvad vil du virkelig, Forlagt Lindhardt & Ringhof, 299, 95 kr.

Tirsdag:
– Min businesspartner og veninde, Mie, og jeg er til møde på forlaget, der har udgivet vores bog ”Hvad vil du virkelig?”. Det er en inspirationsbog, der skal få dig til at overveje, om du skal acceptere det, du har, eller gøre noget ved det.

Onsdag:
– Jeg holder møde med en dame, der muligvis skal undervise hos os i mindfulness. Selv praktiserer jeg mindfulness på den måde, at jeg er der, hvor jeg er. Det betyder bl.a., at jeg ikke tager min telefon, hvis jeg f.eks. spiser frokost med en veninde.

Torsdag:
– Jeg er hjemme, men sørger for at få mine tre måltider alligevel. I mine 20’ere var jeg i kurhelvede, hvor jeg f.eks. kun spiste grønne ting, undgik gluten eller var på detox. Men da jeg var 27 år, tog jeg en beslutning om at normalisere mit forhold til mad ved at spise tre sunde normale måltider om dagen. Jeg købte en ring og fik indgraveret datoen: Den 27.10.2001, og siden har jeg spist sådan og har ikke haft problemer med vægten.


Grøn te, Clipper, 30 kr

Fredag:
– Starter hver morgen med grød, så ved jeg, at i hvert fald en tredjedel af dagens madindtag er i orden. Dertil drikker jeg kaffe eller grøn te. Her til morgen har jeg overskud, så tager en kop grøn te.

Lørdag:
– Jeg danser en time med min datter i stuen. Det gør vi jævnligt. Vi sætter en playliste på og danser, som vi har lyst til. Det giver motion, og samtidig lærer det min datter at være tilpas i sin krop.

Søndag:
– Om søndagen prøver jeg at være sammen med familien. Vi spiser brunch, går tur, læser og slutter af med en familiemiddag.

Det siger eksperten:
Trine Enevold Grønlund, ernæringsekspert i Fødevarestyrelsen:
 – Grød er et godt valg, når det gælder morgenmad. Der findes mange forskellige grødtyper, og det er fornuftigt at prøve forskellige, så du ikke kører træt i den klassiske havregrød. Desuden er det en god ide at putte lidt frugt i grøden. På den måde bliver den lidt sødere – uden sukker!

LÆS OGSÅ: "Jeg spiser sindsygt mange grøntsager"

Sofia Manning

Sofia Manning er coach og indehaver af Manning Inspire. Hun er 39 år og mor til to. Sofiamanning.dk.
Se, hvad vi ellers skriver om: Sofia Manning og Vægttab