For meget af det gode - eller bare god reklame?
Når kvinder fremstilles på denne måde i kæmpe store kampagner i det offentlige rum, hvad tænker du så?
Den danske energidrik Cult har fået masser af opmærksomhed og klø for deres meget pågående reklamestil – og den seneste er ingen undtagelse. Men manden bag kampagnerne (og energidrikken) kan slet ikke se problemet. Ifølge ham, skal plakaterne nemlig bare vise det sjove liv, som alle unge ønsker sig.
”Det liv, når man drikker Cult Shaker, at man kan feste nu og tænke på konsekvenserne senere”, siger Brian Sørensen til Newspaq.
“Men er det sjovt? Ville du synes det var sjovt, hvis det var din teenagedatter, der lå døddrukken med hovedet i skødet på en ung mand? Kan du se det humoristiske islæt, eller er du bare for bornert (og gammel) til at forstå reklamens budskab?
Fortæl os om du bliver stødt på dit køns vegne, når du bliver præsenteret for reklamer som disse.