Indkøb hos Gucci, Burberry Prorsum og alle de andre

Du har måske hørt om danske Group 88 og hvis ikke er det på tide! Group 88 står for indkøb af en række prominente brands til Danmark, såsom Gucci, Bottega Veneta, Burberry Prorsum og mange flere.

Vi har fulgt en indkøber fra Group 88, se med her...

Hos Group 88 køber vi i alt ind hos over 13 mærker, med hovedkontorer som er fordelt i verdens tre største modemetropoler; Paris, Milano og London.


Denne gang er første stop, på en ellers ret så lang indkøbsvej, hos Burberry i London.

Kollektionen byder blandt andet på nyfortolkninger af den klassiske trenchcoat, som i denne sæson findes i påfuglefjer, gradueret silke og de smukkeste metalfarver.

Metalfarverne går igen på accessories og tasker, hvor også PVC bliver den helt store trend for dem, som er helt fremme i ’modebussen’. Ovenfor ses billeder fra showroomet samt nogle af de smukke looks, som kommer i Burberry butikken i løbet af februar.


I London køber vi også ind hos det engelske luksusmodehus Mulberry.

Mulberrys signatur er igennem tiden blevet evnen til at udforme et gennemgående univers. Deres univers kommer ikke kun til udtryk i kollektionerne, men også i showroomet som bliver bygget om i samme stil som den nye kollektion - hvert år.

Ovenfor ses for eksempel indgangen til Spring-Summer 2013 showet, hvor kæmpenisser blev opstillet udenfor.

Selve kollektionen bød på prints, pastelfarver og jakkesæt i det blødeste kalveskind. De fleste kender Mulberry for deres tidløse tasker og design, som tager en tilbage til de engelske rødder, men der er sket meget med huset i de seneste år. Det nyeste tiltag er ’Willow’ tasken, som ses ovenfor i en kombination af kalveskind og strudseskind – en af sæsonens absolutte must haves!


Fra London til Milano: det er tid til at slå et smut forbi Gucci.

Vi er gået fra en dramatisk og dunkel vinter-kollektion til et farvestrålende forår med knivskarpe silhuetter og skulpturelle flæser i lange baner.

Gucci bød på monokrome farver og prints, hvor nøgleordet må være ’all inclusive’.  Farver og print gik hele vejen rundt; tasker, sko, tøj og smykker. Det japansk-inspirerede blomsterprint findes på de smukke silkekjoler, mens slangeprintet er trykt ind på kalveskind – en nyhed i Guccis historie og et klart samlerobjekt for de trofaste fans.


Efter en hel dag hos Gucci, fortsætter næste dags indkøb hos Bottega Veneta.

Luksusmodehuset som er kendt for deres håndværk og diskrektion. Der er langt imellem logoer, derfor er kendetegnet også håndværket - som oftest i kraft af de flettet detaljer. Hos et modehus, som i den grad gør en dyd ud af håndværket, er det let (selv for en garvede indkøber som mig) at blive forbløffet.  Denne gang skyldes det blandt andet en limited edition af den klassiske Knot bag, som kun forhandles hos særligt udvalgte Bottega Veneta butikker verdenen over – og København er en af dem.

Ovenfor ses vidunderet, hvor sommerfuglene er flettet ind fra begyndelsen, og hvert stykke læder er derfor nøje beregnet; rendyrket perfektion. Et pragteksempel for det håndværk og den teknik, som huset besidder.

Dagen sluttes af med en flyvetur til Firenze og en sen middag på hotellet, hvor vi nyder den smukke udsigt over floden.

Om morgenen er der lige tid til at tjekke mails og nyde solen, der står op over Firenzes tage, inden turen går til Salvatore Ferragamo, hvor vi skal købe ind til vores multibrand butik Collage the Shop.

Salvatore Ferragamo er nok mest kendte for deres ballerinaer, men deres spring-summer show bød på gladiator sandaler og cool hobo-tasker, frem for den ellers mere klassiske stil, som vi normalt ser hos dem.

De store metalspænder står som en smuk kontrast til det fine læder og bidrager med noget nyt og spændende, som vi kun kan glæde os til at se mere af.


Efter et veloverstået indkøb i Firenze tager vi nu til Paris, hvor vi blandt skal købe ind hos det amerikanske brand The Row.

The Row er et forholdsvis nyt brand, som er skabt af Olsen-tvillingerne, der står bag designet af de yderst æstetiske og minimalistiske tasker. Tanken bag brandet er, at taskerne figurere som ’klassikere’, som efter tid og behov bliver inddraget i kollektionerne. De kommer i nye farver og materialer, men selve tasken udgår aldrig trods det, at den ikke er med i den efterfølgende kollektion. Taskerne er lavet af de fineste materialer, som selv for de let øvede, er tydeligt at mærke, når man står med dem i hænderne.

Denne sommers kollektion bød naturligvis på den velkendte rygsæk, men også en ny model som sjovt nok hedder ’Twin Bag’ (øverste i højre hjørne), som blevet præsenteret.

Alle taskerne kommer i Collage the Shop fra februar.

Et andet amerikansk mærke, som vi køber til Collage the Shop, er Reed Krakoff.

Reed Krakoff udspringer fra Coach, som må siges at være et af de største taskebrands på det amerikanske marked. Reed Krakoff selv er Kreativ Direktør for både Coach og Reed Krakoff, og vandt i fjor prisen som årets accessories designer med sin egen linje, hvor han har haft mulighed for at skabe helt nye standarder for taskedesign, der med sin utrolige æstetik og funktionalitet tiltaler stort set alle kvinder. ’Atlantique’ (øverst i højre hjørne) er blandt de mest velkendte tasker, og fås i denne sæson i en af kombination af kalveskind, lak og flette bast.

Som noget ret specielt var der kun en slags taske at finde på showet (nederste højre hjørne), men den kommer til gengæld i et hav af nude-farvede nuancer – en absolut favorit!  

  

Yellow is the new black! En af de stærkeste farvetendenser indenfor accessories i den kommende sæson er gul. Ovenfor er der samlet et udpluk af de fineste sko og tasker, som kommer i Collage the Shop. Blandet andet kommer der gule pyton sko fra Alexandre Birman og Jimmy Choo, samt en nye version af Loewes ikon taske ’Amazona’, som i denne udgave kun vejer 600 gram. Der udover er vi helt forelsket i det franske hår accessories brand, Maison Michel (som udspringer fra Chanel), der denne sæson er kommet op med den smukkeste gule farve til deres hatte.

Som tidligere nævnt er Salvatore Ferragamo kendt for deres klassiske ballerinaer, som her ses kombineret med gul pyton. Til dem som ikke helt er klar på at gå rundt med en helt knald gul taske, er Salvatore Ferragamo kommet med en mere moderat løsning, hvor de har kombineret en sart gul med cremefarvet og gråt læder.

Sommerens kollektioner består af en masse fantastiske farver, så det handler blot om, hvor meget man tør at bryde den sorte vane. 

Se også: Det kan du glæde dig til i 2013