5 tips til at spise sundt i en travl hverdag

Grænsen mellem traditionelle måltider og snacking er blevet mere udvisket. 50 % af danskernes måltider i løbet af dagen er snacks og 37 % planlægger og shopper efter snacks, som de altid kan have ved hånden ifølge Knorr.

Sponseret indhold Af 25.apr.2018 Sundhed

Vi kan ikke ændre på, at døgnet kun har 24 timer, men vi kan ændre på, hvad vi bruger tiden til. Og det er netop det vi gør, når vi udskifter de traditionelle måltider med snacks.

Snack dig til mere tid
I stedet for at stå i køkkenet i to timer, vil vi hellere have et hurtigt, sundt måltid, der giver kroppen de proteiner, fibre og energi, der giver os mere overskud til de ting, vi helst vil. Mere tid til træning, mere tid til hyggestunder med venner og familie og mere tid alt det, der giver mening uden at gå på kompromis med sundheden.

Snacks behøver ikke være usunde
Sidste år spiste hver fjerde dansker mindre kød end året før og 59 % af danskerne spiser en 100 % vegetarisk ret til frokost eller aftensmad minimum en gang om ugen. Veggie Snack fra Knorr er det sunde snack-alternativ, der imødekommer denne stigende vegetariske livsstil.

Veggie Snacks er udviklet til folk på farten, der ikke vil gå på kompromis med kosten, selvom hverdagen er travl. Den kommer i fire varianter, der alle er 100% vegatariske med masser af grøntsager og rig på både protein og fibre - og er fri for farve- og smagsstoffer, konserveringsmidler, MSG og E-numre.
De er klar på kun fem minutter, og er derfor perfekt til det hurtige måltid efter træning, mellem møder og på farten.
Veggie Snacks kan købes i alle supermarkeder og på nemlig.com

En travl hverdag kan sagtens være sund. Her får du 5 tips til hvordan:

  1. Planlæg dine snacks

    Sørg for altid at have noget sundt i tasken. På den måde er det nememre modstå de usunde fristelser, når vi har travlt og blodsukkeret falder. Vælg sunde snacks, der er rige på proteiner og fibre. Det giver dig det brændstof, du har brug for.

  2. Prioritér din søvn

    God søvn er vigtig. Søvn er vigtigt for at vi kan koncentrere os i hverdagen og yde vores bedste - og god søvn modvirker også, at vi får trang til de hurtige kulhydrater i hverdagen.

  3. Drik vand

    Kroppen har brug for vand for at fungere godt. Både for at holde væskebalancen, men også for at rense kroppen for affaldsstoffer.

  4. Tag trapperne

    Vi får energi af at røre os, så drop elevatoren og tag trapperne i stedet. På den måde får du rørt dig mere i hverdagen uden at det koster dig dyrebar tid.

  5. Hold fri når du har fri

    Det er vigtigt at holde fri og lave noget andet - eller måske ingenting. Vi yder bedre, når vi holder ordentligt fri og laver andre ting. Det clearer hjernen og giver mere energi. Så når du har fri, skal du holde fri og lave det, du allerbedst kan lide.


Henter...