Giv et blad i julegave. Priser fra 149 kr. Klik her →

Træn sammen og opnå mere

Lidt venskabelig konkurrence er en af de bedste måder at blive presset ud af din komfortzone. Brug øvelserne her som et battle mellem dig og din bedste træningsmakker, så træning både bliver bedre og en fornøjelse.

Det rigtige outfit og det rigtige selskab kan gøre træningen dobbelt så sjov og effektiv. Derfor har FIT LIVINGs chefredaktør Sara Jin Smidt aka. Healthy Skinny Bitch udfordret sin trofaste trænings-buddy nemlig personlig træner Kasper Sandvad til en challenge i forbindelse med lanceringen af Reeboks nye træningssko, Sprint TR.

Godt udstyr giver god træning

Det vigtigste træningsudstyr er dine sko, som både skal være behagelige og give dig støtte til din træningsform. Når du vælger træningssko skal du være opmærksom på at skoene er designet til at absorbere dine stød og dermed optimere dine naturlige bevægelser. Reebok Sprint TR er en allround træningssko, der med sit letvægtsdesign og stødabsorberende skumsål, giver en optimal støtte, når der skal trænes igennem.

God træning behøver ikke kræve mere end godt udstyr, gode øvelser og gode træningsvenner, der er friske på at få sved på panden. Derfor får du her FIT LIVINGs chefredaktør Sara Jin Smidt og personlig træner Kasper Sandvads otte øvelser, som du og din træningsmakker kan træne sammen - og udfordre hinanden med:

1. PUSH-UPS

TRÆNER: Arme, skuldre og bryst.
SÅDAN GØR DU:
Tag udgangspunkt i en plankeposition på strakte arme. Bøj i armene, indtil brystet rammer gulvet, og pres dig tilbage til udgangspositionen. Gentag øvelsen. Vær opmærksom på at spænde godt op i mave og core under hele øvelsen.

2. MOUNTAIN CLIMBERS

TRÆNER: Mave og kondition.                                                                      SÅDAN GØR DU:
Tag udgangspunkt i en plankeposition. Hold skuldrene lige over hænderne, en lille bøjning i albueleddet, og spænd godt op i maven. Træk nu skiftevis knæene op til brystet uden at løfte hofte og numse i så højt et tempo som muligt. 

3. AIR BIKE CRUNCHES

TRÆNER: Skrå mave og kondition.
SÅDAN GØR DU:
Læg dig på ryggen med benene løftet i en 90 graders vinkel. Spark det ene ben ud langs gulvet, og kør albuen over til det modsatte knæ, så du får en twist i overkroppen og det ene skulderblad løftes fra gulvet. Kør tilbage til din udgangsposition, og skift side. Hold så højt et tempo, du kan uden at gå på kompromis med at strække benet helt. 

4. PLANKE JACKS

TRÆNER: Core og kondition.                                                                      SÅDAN GØR DU:
Tag udgangspunkt i en plankeposition på strakte arme og stor afstand mellem fødderne. Hop herfra til en plankeposition med samlede fødder, og gentag i så højt et tempo som muligt, uden at det går ud over teknikken. Det er vigtigt, så vidt muligt, at holde ryg og hofte i en lige linje. 

5. ENGLEHOP

TRÆNER: Lår, balder og kondition.
SÅDAN GØR DU:
Sæt dig på hug med den ene fod foran den anden og numsen helt nede, så den rører din hæl. Hop så højt op i luften, du kan, og skift fodstilling i luften, så du lander i din udgangsposition, men med modsat fodstilling. Gentag i så højt et tempo som muligt. 

6. SQUATS

TRÆNER: Ben og balder.
SÅDAN GØR DU:
Stil dig med fødderne i skuldrebreddes afstand og fødderne pegende kl. 10 i 2. Lav herfra en dyb squat ved at skubbe hoften bagud, hold ryggen ret, og læg vægten tilbage på hælene uden at løfte fødderne fra gulvet, imens du strækker armene ud fra kroppen. Pres dig selv tilbage til oprejst stilling, og gentag. 

 

7. LUNGES

TRÆNER: Ben og balder.
SÅDAN GØR DU:
Begynd stående med fødderne i hoftebreddes afstand, ret ryggen, og spænd op i din core, som hvis du skulle spænde imod en mavepuster. Lav et udfald på det ene ben, så begge knæ er i en 90 graders vinkel, og din ryg er i lige linje med hoften og forsiden af bagerste lår. Pres dig selv tilbage til oprejst stilling, og gentag øvelsen med modsatte ben. 

8. SIT-UPS

TRÆNER: Mave.
SÅDAN GØR DU:
Læg dig på ryggen med ben og arme løftet fra gulvet. Træk knæ og overkrop op i en eksplosiv bevægelse, så du ender i en crunch med vandrette skinneben. Sænk langsomt tilbage til udgangspositionen, uden at fødder og arme rammer jorden. Gentag øvelsen. 

For at få det optimale ud af din træning og forebygge skader, er det vigtigste gear dine træningssko. Reeboks Sprint TR er udviklet til dig, der elsker allround træning og sved på panden. Den har en stødabsorberende skumsål, er superlet, åndbar og giver god støtte og altså perfekt til dig, der træner alsidigt og laver mange bevægelser op og ned, frem og tilbage og fra side til side.

Træningsskoen, Reebok Sprint Tr. forhandles i INTERSPORT, 699 kr. og fås både til mænd og kvinder

Træningssko, Reebok Sprint Tr. til kvinder.

Træningssko, Reebok Sprint Tr. til mænd