-
Nervesystemet på overarbejde: Jeg sked i bukserne
-
Fik særlig støtte fra Victor Lander: Sådan er forholdet i dag
-
Eva Jin: ”Jeg valgte at følge min mavefornemmelse, hvilket man aldrig skal gøre”
-
Efter voldsomt "Forræder"-exit: Blev grebet af psykolog
-
Ærlige Tine Aurvig-Huggenberger åbner op: Min søn sidder i fængsel
-
“Forræder” eller portvinsklub: Deltagerne drak fra morgenstunden
-
Det så du ikke i “Forræder”: Marie måtte trække sig
-
En clairvoyant forudså en stor ændring i Line Kirstens liv – og endte med at få ret
-
82 år, body age 65: Helge Adam Møller lever livet i overhalingsbanen
-
Havshen afslører: Takkede nej til "Forræder"
-
7 ting, du (måske) ikke vidste om André Babikian
-
Victor Lander havde pakket noget helt særligt i sin kuffert til “Forræder”

Mette står bag en verdenssucces med 20 mio. brugere
Har du nogensinde tracket dine løbe-, cykel- eller gåture med en app, så du kunne se din distance, hvor hurtig du var på den enkelte kilometer og meget mere?
Så er der en hvis sandsynlighed for, at du har benyttet løbeapp'en Endomondo Sports Tracker ligesom 20 millioner andre brugere.
Bag den succesfulde app står tre danskere.
I november 2007 stiftede Mette Lykke nemlig firmaet Endomondo sammen med sine kollegaer Christian Birk og Jakob Jønck fra konsulenthuset McKinsey i København.
– Christian eller Jakob kendte en fyr, som arbejdede med bilflådestyring via GPS, hvilket betyder, at man via GPS kan følge og overskue, hvor de forskellige biler i flåden er. Og jeg tror egentlig, at ideen udsprang af det. Vi kom til at tale om, hvordan den teknologi kunne bruges til sportsrelaterede formål og til at gøre motion sjovere. Og så udviklede det sig derfra, siger Mette Lykke.
Hun drømmer om, at Endomondo vokser sig endnu større.
- Jeg drømmer om, at Endomondo skal være verdens førende brand på vores felt, digital fitness. Vi skal have 100 millioner brugere om tre-fire år. Jeg kan ikke afvise, at vi måske en dag sælger firmaet, hvis den rigtige partner dukker op. Det er ikke noget, vi arbejder bevidst imod, og det gør ondt bare at snakke om, fordi tanken om at skulle sælge sit hjertebarn er svær. Vi vil gerne vokse og investere i markedsføring, så vi kan komme ud i flere lande i Europa og i USA, siger Maya som nu lever i San Francisco med sin mand og sin datter.
Læs hele interviewet i denne uges ALT for damerne nr. 22/2014 om Mette Lykkes utrolige rejse fra fastansat til at drive et verdensfirma, der involverede en lang barselsperiode – for hendes mand – samt hvad der skal til for at realisere drømmen om at blive iværksætter.