Ung kvinde sidder alene i sofa og ser trist og bekymret ud

Da vores forældre døde, viste min søster for alvor sit sande jeg

Mor og far skærmede hende og stod altid på hendes side.

klikk logo

Mine forældre er døde for længe siden. Min mor fik Alzheimers, da hun var i 70'erne og svandt hen. Det gik hurtigt ned ad bakke med hende, og da hun døde, følte vi, at vi havde været uden en mor længe. Det var faktisk en lettelse, da hun døde, for til sidst lå hun for det meste bare og græd.

Min far fik kræft og døde hurtigt efter at have fået diagnosen. På det tidspunkt var jeg lige fyldt 31 år, og min søster Anne 26.

Min mor og far blev gift i en moden alder, og de fik Anne sent. Jeg syntes, det var sjovt at få en lillesøster. Vores forældre var godt oppe i årene og trætte, når de kom hjem fra arbejde. Jeg tog ofte Anne med over til nabobørnene, Morten og Marie, om eftermiddagen.